تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۳.۷۹°
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵

وزیر نیرو: خط انتقال آب سد کهیر در حال اجراست

از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ با تغییر مجری طرح( شرکت‌ آب‌ و نیروی ایران) عملیات سرعت گرفت و امروز، فرآیند آبگیری این سد آغاز شد.
کد خبر: ۶۴۵۱۲

به گزارش معاصر؛ وزیر نیرو با بیان اینکه خط انتقال آب سد کهیر در حال اجراست گفت: با آبگیری سد کهیر از امروز، امکان استفاده و بهره‌مندی آشامیدنی، صنعت، کشاورزی و محیط زیست فراهم شده است.

علی‌اکبر محرابیان روز پنجشنبه در آیین افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های صنعت آب‌ و برق با که حضور رئیس جمهور در چابهار برگزار شد؛ با اشاره به آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب از دریای عمان به استان‌های شرقی کشور، اظهارداشت: امروز با حضور رئیس جمهور در کنار آغاز عملیات اجرایی طرح ملی انتقال آب از دریای عمان به استان‌های شرقی کشور، شاهد عملیاتی شدن آبگیری سد کهیر به منظور آبرسانی به روستاهای سیستان و بلوچستان هستیم.

وی ضمن تشریح مشخصات فنی سد کهیر، افزود: این سد یکی از سدهای بسیار مهم و از بزرگترین سدهای استان سیستان و بلوچستان با ظرفیت مخزن ۳۴۳ میلیون مترمکعب به شمار می‌رود.

وزیر نیرو گفت: ۳۴۳ میلیون متر مکعب ظرفیت سد کهیر است که برابر با ظرفیت سد امیرکبیر و نیز ۲ برابر ظرفیت سد لتیان است.

وی با بیان اینکه کیفیت آب این منطقه بسیار مناسب و مطلوب است و جزو بهترین کیفیت‌ها در کشور به شمار می‌رود، گفت: عملیات اجرایی احداث این سد از سال ۱۳۸۹ آغاز شد اما متاسفانه تا ۶ سال قبل از دولت این طرح به طور کامل متوقف بود. از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ با تغییر مجری طرح( شرکت‌ آب‌ و نیروی ایران) عملیات سرعت گرفت و امروز، فرآیند آبگیری این سد آغاز شد.

محرابیان یادآور شد: همزمان با آبگیری این سد، احداث خط انتقال آب در حال اجراست و انتظار می‌رود طی ۲ تا سه ماه آینده خط انتقال نیز به اتمام برسد و آب در کنارک وارد تصفیه‌خانه شود؛ البته در حال عقد قرارداد جدید هستیم تا یک تصفیه‌خانه جدید نیز برای تامین نیاز آب آشامیدنی منطقه احداث شود.

وی اظهارداشت: با عملیات آبگیری، امکان استفاده و بهره‌مندی آشامیدنی، صنعت، کشاورزی و محیط زیست از امروز فراهم شده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز