تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۹.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۹

نشست رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و شورای توسعه مکران

با حضور رییس جمهور نشست با فعالین اقتصادی و اجتماعی پیشرفت و آبادانی مکران در بندر چابهار برگزار شد.
کد خبر: ۶۴۵۳۳

نشست رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و شورای توسعه مکران

 

به گزارش معاصر , سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در نشست با فعالان اقتصادی و اجتماعی پیشرفت و آبادانی مَکُران گفت: سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت بسیاری است، مَکُران مورد بحث برای همه کارآفرینان و سرمایه گذاران و کسانی است که به ‏آینده درخشان برای ایران فکر می‌کنند.

رئیس جمهور گفت: در دیدارهایی که با مسوولان عالی کشورها طی این ۲ سال داشته‌ایم، کمتر شخصیت و رئیس دولتی ‏بوده که مهمان ما باشد اما به چابهار و ظرفیت‌های آن اشاره نکند؛ از نشست شانگهای گرفته تا سایر ‏نشست‌ها با روسای مناطق، همه به ظرفیت بندر چابهار و مَکُران اشاره کرده‌اند.

وی بیان کرد: در دیدار امروز با نخست وزیر پاکستان هم اشاره شد که چابهار منطقه بسیار مستعدی است که ظرفیت‌های فراوانی برای سرمایه‌گذاری دارد و باید از این ظرفیت استفاده کرد. ‏

رئیسی افزود: این منطقه بسیار با استعداد و قابل توجه هم برای سرمایه‌گذاری و هم اقتصاد دریا، گردشگری، توسعه ‏در حوزه‌های مختلف نفت، گاز و پتروشیمی است که به درستی این منطقه انتخاب شده است.

وی افزود: در بازدید امروز مجموعه باختر و کشت و صنعت چابهار را دیدم، این مجموعه نشان داد به طور منظم سرمایه‌گذاری و ‏پیشرفت آن دنبال شده است. ‏

رئیس جمهور بیان کرد: برخی اراضی به بخشی‌هایی واگذار شده که هنور کار جدی روی آنها صورت نگرفته که خود جای ‏سوال است.

رئیسی با تاکید بر اینکه بانک‌ها باید حتما از سرمایه‌گذاری و تولید حمایت کنند، گفت: اگر نقدینگی بانک ها به سمت تولید نیاید باید تسهیلات تکلیفی آنها با نگاه ‏رشد تولید باشد چون تمام نگاه‌ها باید با رشد تولید تنظیم شود در غیر این صورت جایی از کار ایراد دارد.

‏وی تاکید کرد: نسبت به مجوزهای کسب و کار در کارهای خُرد سامانه‌ای ایجاد شد که از نماینده ویژه رئیس‌جمهور در سواحل مکران به طور جد می‌خواهیم برای مجوزهای کلان ‏در کشور بدون هیچ توقفی مجوز دریافت کنند.

رئیس جمهور بیان کرد: فضای این منطقه برای اقتصاد گردشگری نسبت به سایر نقاط بیشتر است و اشتغال ایجاد می‌کند و در این زمینه باید زیرساخت‌ها مورد ‏توجه قرار گیرد. ‏

وی افزود: توجه به بومی گزینی باید مورد توجه باشد. گاهی نیروهای بسیار مستعدی در روستاها وجود دارند که می‌توان از ظرفیت آنها استفاده ‏کرد؛ باید مراکز فنی حرفه‌ای را فعال تا نیروهای کارآمد داشته باشیم در کنار آن باید به موضوع بومی گزینی اهمیت داد.

رئیسی تصریح کرد: نسبت به مساله شیلات باید پیگیری شود که چرا وزارت جهاد کشاورزی باعث شده پس از چهار ماه مجوز به برخی افراد داده نشود ‏این مورد باید مصداقی دنبال و رفع شود. ‏

وی افزود: یکی از بخش‌هایی که می‌توان مورد توجه قرار گیرد بخش تعاونی است که کارآفرینان و جوانانی که سرمایه ندارند مورد حمایت قرار گیرند.

رئیس جمهور افزود: اعتقاد و باور من این است ثبات در قیمت‌ها می‌تواند به تولید ثبات دهد و تولید را قابل پیش‌بینی کند این نوسان برای تولید کننده و ‏مصرف کننده مضر است.

وی بیان کرد: بدنبال این هستیم در سال جدید که با عنوان "مهار تورم و رشد تولید" نامگذاری شده است به ثبات در تصمیم‌گیری‌ها و قیمت‌ها برسیم.

در این نشست استاندار سیستان و بلوچستان هم گفت: باید از ظرفیت های سواحل مکران به بهترین نحو استفاده کنیم، آینده ای روشن در انتظار سیستان و بلوچستان است.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ما باید بتوانیم به عنوان مسئول از ظرفیت های استان به بهترین نحو استفاده کنیم، گفت : ما در استان محکم تصمیم می‌گیریم و تصمیمات را با دقت اجرا می‌کنیم.

محمد کرمی افزود: همه شما به ظرفیت‌های بی‌نظیر استان سیستان و بلوچستان اشرافیت کامل دارید و هدف همه ما به فعلیت رساندن این ظرفیت‌های بی‌نظیر است.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز