تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰
امام جمعه اهواز:

مردم ما، گرانی را تا حدودی تحمل می‌کنند اما گرانفروشی نه

قبلا انتقاد می کردیم که چرا قبلی ها اینطور بودند؛ ما آمدیم که جبران کنیم. ما سختی این دوره را حس می کنیم.
کد خبر: ۶۴۵۶۹

به گزارش معاصر، امام جمعه اهواز گفت: مردم ما، گرانی را تا حدودی تحمل می کنند و این حرف دل خیلی ها است اما گرانفروشی را تحمل نمی کنند.

 سیدمحمدنبی موسوی فرد امروز (۲۹ اردیبهشت) در خطبه های نماز جمعه اهواز، ضمن تبریک دهه کرامت، اظهار کرد: این ایام یادآور ساختار خلقت انسان است که انسان کریم شود. کرامت معادل فارسی ندارد. دهه کرامت یعنی نشر فرهنگ فرشته‌خویی. این سه ماه پیش رو، هر عمل شایسته و بد دو برابر است.

وی افزود: بین بزرگ و بزرگوار فرق وجود دارد. شجاعت ویژگی انسانی است؛ برخی بزرگ هستند اما بزرگوار نیستند. بزرگواری از ویژگی های برجسته انسانی است. امام علی (ع) در جنگ خندق وقتی عمر بن عبدود را زمین می زند، به همه ادوات بی اعتنایی می کند؛ امام کریم و جوانمرد بود.

موسوی فرد تصریح کرد: در ماه‌های حرام کار خیر، دو برابر پاداش دارد و شر نیز دو برابر عقاب دارد. تهذیب نفس هدف عمده چله‌گیری و ممانعت از گناهان است. انسان اول باید تلاش کند واجبات الهی را انجام دهد و گناهان را ترک کند.

انقلاب اسلامی احیا کننده مفهموم حقیقی کرامت

امام جمعه اهواز در ادامه ضمن تبریک روز دختر عنوان کرد: هر خانه ای که در آن دختر باشد ۱۲ خیر و برکت و رحمت از آسمان بر آن وارد می شود و زیارت فرشتگان از آن خانه قطع نمی شود. جنس ابراز محبت دختر خیلی متفاوت با پسر است. روایت متعدد وجود دارد. آنقدر روایات در خصوص دختران وجود دارد و دختران جایگاه ویژه‌ای دارند. اگر می بینید یک جایی ارث نصف است یا در مقام دیه تفاوتی هست، همه‌اش ارزش برای زن است. وقتی مساله مالی مطرح می شود، این مساله نشان دهنده ارزش انسان‌ها نیست‌.

وی گفت: در خصوص تبین عینی کرامت، امام علی می فرمایند هوای نفس را مهار کنید و آنچه که بر شما روا نیست، نسبت به خود بخل بورزید. مطابق دستور خداوند، کسانی که از روح نفس خود در امان باشند رستگار هستند. محور زندگی شکوفا و سعادتمندانه، کرامت است. انقلاب اسلامی نیز احیا کننده مفهموم حقیقی کرامت است. در نحوه اداره کشور، امام علی (ع) به مالک اشتر در ارتباط با انسان ها توصیه می کنند که تک تک مردم در جامعه باید مورد احترام باشند ولو مسلمان نباشند؛ انسانیت فرد باید مورد احترام باشد.

موسوی‌فرد افزود: سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر است. رهبری محور همه حرکت‌ها را مردم می دانند. ۸ سال دفاع مقدس، کار دست جوانان بود و همین جوانان شرایط سخت را جمع کردند چون به آن‌ها اعتماد شد.

گره‌ها به سرپنجه جوانان حل می شود

وی افزود: مسئولین باید به جوانان اعتماد کنند. یقین بدانید گره‌ها به سرپنجه جوانان حل می شود. محور و مخاطب اول بیانیه گام دوم، جوانان هستند. گرچه نباید بزرگان را از تکریم کردن، فراموش کنیم. لذا رهبری درباره سوم خرداد گفتند جوانان عزیز فردا برای شماست و شما هستید که بار آینده را به دوش می کشید نه در میدان جنگ بلکه در میدان جنگ اقتصادی که به مراتب سخت تر است.

موسوی فرد اظهار کرد: مردم ما، گرانی را تا حدودی تحمل می کنند و این حرف دل خیلی ها است اما گرانفروشی را تحمل نمی کنند. قبلا انتقاد می کردیم که چرا قبلی ها اینطور بودند؛ ما آمدیم که جبران کنیم. ما سختی این دوره را حس می کنیم. مردم گرانی را با سختی تحمل می کنند اما گرانفروشی افسارگسیخته و هرج و مرج در قیمت ها را تحمل نمی کنند.

امام جمعه اهواز با اشاره به پایه های لرزان اولین ابرقدرت اقتصادی جهان و نشانه های بحران اقتصادی آمریکا گفت: ما شرایط سختی پشت سر می گذریم اما مهم است بدانیم و فکر نکنیم در کشور ما تنها مساله گرانی و تورم است. بله دولتمردان باید تلاش کنند اما تنها ما نیستیم که مشکلات اقتصادی داریم. یکی از نشانه ها وضعیت بانکی آمریکا است و در آینده آمریکا را متلاشی شده خواهیم دید.

اصلاح الگوی مصرف و اسراف نکردن از مطالبات دین اسلام است

وی گفت: اصلاح الگوی مصرف و اسراف نکردن یکی از مطالبات دین ما است. به طور قطع یکی از اصلی ترین مبانی دستیابی به اقتصاد مقاومتی اصلاح الگوی مصرف و بهینه سازی در همه ساختارهای دولتی و خصوصی است؛ متاسفانه در غالب زمینه ها یا اول هستیم یا دوم.

موسوی فرد در خصوص حجاب گفت: در چند هفته گذشته تقریبا حجاب مهار شد. دسته ای در این زمینه می دیدند که انتظار فقط از دستگاه‌های دولتی است اما کار در نهی از منکر تقسیم می شود. بخشی بر عهده دولت و برخی بر عهده مردم است. بعصی قضات ما انصافا انقلابی عمل می کنند اما برخی هم حمایت نمی کنند. تکلیف امروز برای ما مردم تذکر لسانی است. حجابی که دشمن برای آن برنامه ریزی کرده است. دشمنان نظام و استکبار و شیطان خوشحال می شوند و این مساله به صلاح زن مسلمان است.

وی در پایان یادآور شد: هم دانشگاه مهم است هم حوزه‌ علمیه. تلاش کنیم هم به دانشگاه و هم حوزه علمیه توجه کنیم. نیاز است خانواده‌ها توجه کنند که پسران و دختران جذب حوزه شوند. آثار و برکات آن را در دنیا و اخرت می بینیم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز