تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۸.۷۹°
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
شرکت ملی پالایش:

عرضه و تقاضای بنزین را مدیریت کرده‌ایم

اگر مدیریت مصرف انجام شود، بین هفت تا ۱۲ میلیون لیتر صرفه جویی اتفاق می‌افتد.
کد خبر: ۶۴۵۷۲

 

به گزارش معاصر، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی از سوآپ فراورده در شرایط خاص خبر داد و گفت: در شرایط کنونی عرضه و تقاضای بنزین را مدیریت کرده‌ایم.

 جلیل سالاری امروز در حاشیه بیست و هفتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در نشستی خبری در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص وضعیت ناترازی بنزین و احتمال واردات، گفت: با شرایطی که مدیریت کردیم فعلا توانستیم، عرضه و تقاضا را مدیریت کنیم، در برخی فصول که مصرف افزایش پیدا می کند از مسیر سوآپ ناهمنام فرآورده استفاده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه با توجه به تفاوت قیمت با کشورهای همسایه و اختلاف ۲۵ تا ۳۰ هزار تومانی قیمت، قاچاق جذاب است، اظهار کرد: باید با سیاست‌های غیر قیمتی و با استفاده از فناوری‌های جدید جلوی قاچاق را گرفت.

سالاری با بیان اینکه در خودروهای سنگین یک میلیون ناوگان دیزلی در کشور موجود است که سن ۶۸ درصد آنها بیش از ۲۰ سال است، ادامه داد: این در حالی است که استانداردهای جهانی هشت تا ۱۰ سال است و فرسودگی مصرف سوخت را افزایش می دهد.

وی با بیان اینکه مصرف گازوییل در بخش حمل و نقل ۶۰ میلیون لیتر است، گفت: اگر مدیریت مصرف انجام شود، بین هفت تا ۱۲ میلیون لیتر صرفه جویی اتفاق می‌افتد.

به گفته وی باید استانداردهای مصرف سوخت در بخش حمل و نقل ارتقا یابد و با این اقدام تا ۱۶ میلیون لیتر صرفه جویی در مصرف را رقم می‌زند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز