تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
امام جمعه موقت تهران:

دختران در ایران جایگاهی دارند که هیچ جای دنیا نیست

این دختران مادران آینده هستند و قرار است آنها قهرمان‌پرور، شهیدپرور و نخبه‌پرور باشند.
کد خبر: ۶۴۵۷۳

به گزارش معاصر، خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به فرا رسیدن روز میلاد حضرت معصومه (س) و نامگذاری آن به عنوان روز دختر، گفت: دختران در نظام جمهوری اسلامی ایران از جایگاهی برخوردارند که در هیچ جای دنیا از این جایگاه برخوردار نیستند.

 سید کاظم صدیقی در خطبه نماز جمعه تهران در روز جمعه - ۲۹ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲ - با بیان اینکه بدون صبر، مقاومت و پافشاری هیچ شخص و ملتی به جایگاه و قله نرسیده است، اضافه کرد: ما هرچه به قله نزدیک‌تر می‌شویم، فشارها نیز افزایش پیدا می‌کند.


وی گفت: شما مردم در طول این ۴۳ سال با تمام توطئه‌ها، سختی‌ها، فشارها و نفوذی‌ها مقابله کردید و ایستادید؛ چرا که هدف دارید و هدف اول شما اجرای دستور خداست، چرا که ما همه خود را بنده خدا می‌دانیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان این‌که دشمنان تلاش کردند که به خاطر این سختی‌ها و فشارها مردم ایران را ناامید کنند، اظهار کرد: ولی شما همیشه امیدتان به خدا بوده و با امید در صحن ایستاده‌اید.

صدیقی همچنین با بیان اینکه تقوا زمینه رشد انسان‌هاست، در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: در آستانه فرارسیدن دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه (س) هستیم، ایشان یک الگو برای همه انسان‌ها محسوب می‌شود.

وی با بیان این‌که زیربنای شخصیت عرفانی، علمی، فقاهتی و اجتماعی رهبر معظم انقلاب اسلامی در دامن کریمه اهل بیت (ع) حضرت فاطمه معصومه (س) شکل گرفت تصریح کرد: ایشان با بدرقه حضرت فاطمه معصومه (س) در پناه حضرت امام رضا (ع) قرار گرفتند و اکنون ایشان با توجه به جایگاه و مرتبه‌شان با ظلمات و تاریکی‌ها مقابله می‌کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به نام‌گذاری روز میلاد حضرت معصومه (س) به عنوان روز دختر، اظهار کرد: این بیانگر اهمیتی است که نظام جمهوری اسلامی ایران برای دختران قائل است و توجه به آنها را در دستور کار قرار داده است. این دختران مادران آینده هستند و قرار است آنها قهرمان‌پرور، شهیدپرور و نخبه‌پرور باشند.

صدیقی با بیان اینکه دختران در نظام جمهوری اسلامی ایران از جایگاهی برخوردارند که در هیچ جای دنیا از این جایگاه برخوردار نیستند، گفت: جمهوری اسلامی ایران نقطه عطفی برای توجه به ظرفیت‌های بانوان و دختران کشور بوده است. ما اکنون شاهد حضور بانوان در حوزه‌های علمیه و پرورش صدها مجتهد، فقیه و نویسنده در این مراکز هستیم. در حوزه دانشگاهی و علمی و ورزشی نیز زنان ما رشد قابل توجهی داشتند. با حفظ حجاب اسلامی در میادین مختلف ورزشی حضور پیدا کرده و کسب مدال کرده‌اند، بدون اینکه کوچکترین خدشه‌ای به حجاب آنها وارد شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به دیدار اخیر دست‌اندرکاران حج با مقام معظم رهبری و قرائت بخشی از صحبت‌های ایشان در این دیدار تصریح کرد: موضوع حج از مهم‌ترین موضوعات در اسلام است و حجاج ایرانی به نمایندگی از ملت ایران در مراسم حج شرکت می‌کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تحولات روزهای اخیر در اراضی اشغالی نیز اشاره کرد و گفت: نخست وزیر بی‌عقل، خشن، درنده رژیم صهیونیستی (نتانیاهو) برای عبور از بحران‌های داخلی و مشکلات سیاسی و اقتصادی اراضی اشغالی که به واسطه این مشکلات در حال فروپاشی است اقدام به حمله به غزه کرد و با وحشی‌گری تمام تعدادی از جوانان فلسطینی و رهبران مقاومت جهاد اسلامی را به شهادت رساند. او تصور می‌کرد که با این حرکت ددمنشانه می‌تواند برای خود آبرویی کسب کند، ولی جهاد اسلامی به مصاف این رژیم رفت و این رژیم در وضعیتی قرار گرفت که تمام امور در جنوب منطقه اشغالی فلج شده بود و رژیم صهیونیستی مجبور به انجام آتش بس شد و با پیروزی جهاد اسلامی آتش بس را پذیرفت.

صدیقی همچنین به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب در تهران و بازدید سه ساعته مقام معظم رهبری از این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: امسال شاهد این بودیم که با همت دولت سیزدهم و وزیر متدین و باانگیزه فرهنگ و ارشاد اسلامی این نمایشگاه برگزار شد و در آن بر اهمیت حفظ حجاب نیز تاکید شد و اقداماتی در این راستا صورت گرفت تنوع کتاب‌ها در سطح وسیعی بود و امیدواریم وعده وزیر ارشاد در ارتباط با تامین هرچه زودتر کاغذ نیز عملیاتی شود و درهمین جا از دست‌اندرکاران برگزاری این نمایشگاه نیز تشکر می‌کنیم.

خطیب موقت نمازجمعه تهران همچنین با تقدیر از نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دور دنیا را گشت و جلوی چشم‌های حسود آمریکا از پاناما عبور کرد و از هیچ تهدیدی نترسید.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز