تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۲.۷۹°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۴

ترامپ خطاب به یهودیان: من بلندی‌های جولان را به شما دادم

دونالد ترامپ خطاب به گروهی از بازدیدکنندگان یهودی در محل یکی از زمین‌های گلفش مدعی شد که "بلندی‌های جولان" اشغالی سوریه را به آنها داده است.
کد خبر: ۶۴۶۶۰

ترامپ خطاب به یهودیان: من بلندی‌های جولان را به شما دادم

 

به گزارش معاصر ,پایگاه اورشلیم پست نوشت: بر اساس ویدیویی که در رسانه‌های اجتماعی پخش شده است، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در صحبتش خطاب به گروهی از بازدیدکنندگان یهودی در محل یک زمین گلفش در میامی آمریکا ادعا کرد: "من بلندی‌های جولان را به شما دادم."

در این ویدیو نشان داده می‌شود، این بازدیدکنندگان یهودی زمانی که دونالد ترامپ سوار  بر یک خودروی زمین گلف از کنار آنها عبور می‌کند خطاب به او فریاد می‌زنند: "می‌توانیم با تو عکس بگیریم؟"،"تو بهترین هستی" و "خدا با توست".

ترامپ خطاب به این یهودیان گفت: "بلندی‌های جولان. من به شما آنها را دادم. به یاد داشته باشید. اوقات خوبی داشته باشید."

بلندی‌های جولان سوریه در جریان جنگ شش روزه در سال ۱۹۶۷ توسط رژیم صهیونیستی تصرف شد.

۱۴ سال بعد در سال ۱۹۸۱ دولت مناخم بگین، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی اقدام به انضمام دوفاکتوی این منطقه با تصویب قانونی موسوم به قانون بلندی‌های جولان کرد. در این قانون هر چند از عبارات "انضمام" و "حاکمیت"‌استفاده نشد اما به موجب آن قوانین و حوزه قضایی رژیم صهیونیستی بر این منطقه اعمال شد.

در مارس ۲۰۱۹، ترامپ در مقام رئیس جمهور وقت آمریکا، یک اعلامیه ریاست جمهوری را امضا کرد که به موجب آن بلندی‌های جولان را تحت حاکمیت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و به این ترتیب آمریکا را به اولین کشوری که حاکمیت این رژیم بر این منطقه را به رسمیت شناخته، کرد.

ترامپ در بیانیه‌ای نوشت: "هر گونه توافق صلح احتمالی آینده در منطقه باید نیاز اسرائیل به محافظت از خود در برابر سوریه و تهدیدات منطقه‌ای دیگر را در نظر بگیرد. بنابراین، بر اساس این شرایط منحصر به فرد، مناسب است که حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان به رسمیت شناخته شود."

در ماه‌های پس از صدور این اعلامیه، دولت رژیم صهیونیستی تأسیس شهری به نام رامت ترامپ (بلندی‌های ترامپ) در منطقه بلندی‌های جولان اشغالی را تصویب کرد. چند خانواده از آن زمان به بعد به این شهر نقل مکان کرده‌اند. 

 
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز