تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۸.۷۹°
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰

آتش‌نشانی تهران: بیش از ۱۱ هزار ساختمان در خطر داریم

تقریباً بالای 11 هزار ساختمان درخطر داریم که تغییر کاربری دادند و منازل مسکونی را سوله و انبار کردند؛ آن هم در کوچه‌هایی که قابلیت امدادرسانی ندارند.
کد خبر: ۶۴۶۷۹

به گزارش معاصر، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران گفت: تقریباً بالای ۱۱هزار ساختمان درخطر داریم که تغییر کاربری دادند و منازل مسکونی را سوله و انبار کردند؛ آن هم در کوچه‌هایی که قابلیت امدادرسانی ندارند.

 قدرت‌الله محمدی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران در برنامه تهران20 در خصوص آتش‌سوزی خیابان مولوی اظهار کرد: متأسفانه با توجه به حجم اجناسی که به‌صورت انباشته‌شده در این انبار 3000مترمربعی دپو شده بود، حدود 6 ساعت است که آتش‌نشانان درگیر اطفاء و لکه‌گیری هستند که باتوجه به حجم اجناس ممکن است تا صبح طول بکشد.

محمدی تصریح کرد: حادثه فوتی نداشته است اما این حریق مملو از وسایل پلاستیکی بود که اثرات این اتفاق که مسموم‌کننده بود و شاید خودش را برای نیروهای من تا 5 سال آینده نشان ندهد.

وی گفت: این ساختمان جزو ساختمان‌های پرخطری بود که در رصد نظارت ما بوده و بیش از 5 بار اخطار گرفته است، اما جزو 95 ساختمان نبوده است. ساختمان‌های ناایمن به پنج گروه تقسیم می‌شوند و این 95 ساختمان جزو گروه بسیار پرخطر هستند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران ادامه داد: در آخرین اخطار 23 اسفند سال گذشته دستورالعملی به این ساختمان دادیم، البته این ساختمان اولین نیست و آخرین هم نخواهد بود.

وی افزود: تقریباً بالای 11 هزار ساختمان درخطر داریم که تغییر کاربری دادند و منازل مسکونی را سوله و انبار کردند؛ آن هم در کوچه‌هایی که قابلیت امدادرسانی ندارند.

محمدی خاطرنشان کرد: در بیش از 4 منطقه تهران مانند مناطق 12، 11، 15 و 16 از این دست ساختمان‌ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه "ما یک به یک کوچه‌ها را برای شناسایی ساختمان‌های ناایمن رصد کردیم و به آنها اخطار دادیم"، گفت: دستگاه‌های دیگر نیز باید کمک کنند و اگر مالکین تمکین نکردند از طریق برخورد قضایی اقدام کنند. اعلام لیست 95 ساختمان مشکلی ندارد.

محمدی تأکید کرد: باید هزینه را برای چنین افرادی بالا ببریم. برای همین ساختمان نیز از دستگاه قضایی خواستیم که اعلام جرم کند.

وی گفت: ما ضابط قضایی نیستیم و دستمان بسته است و برای این ساختمان‌هایی که عدم تمکین می‌کنند جرم‌انگاری نشده است.

انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز