تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۹.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
دادگستری استان فارس:

۲ محکوم حادثه حرم شاهچراغ به زودی اعدام می‌شودند

وی با اشاره به فعالیت ۶۳۰ قاضی در ۵۰ حوزه قضایی، افزود: دادگستری فارس بزرگترین حوزه قضایی استان در کشور بوده و به عنوان استان پیشتاز کشور در رسیدگی به پرونده‌هاست.
کد خبر: ۶۴۶۹۶



به گزارش معاصر؛  حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید کاظم موسوی صبح امروز به همراه دادستان عمومی و انقلاب مرکز شیراز و مدیر کل بازرسی استان فارس در دیداری با اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شهر شیراز دیدار و گفتگو کرد.

وی درباره آخرین وضعیت پرونده حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس و برخورد با مفسدین و بستر‌های این موضوع گفت: حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) دو بعد دارد که یک قسمت مربوط به قصور و کوتاهی در بخش انتظامات است که در دادسرای نظامی فارس پرونده این موضوع در دست رسیدگی است. همچنین قسمت دوم پرونده این موضوع در دادسرای عمومی و انقلاب رسیدگی شد و کیفرخواست برای متهمین صادر شد.

وی گفت: باتوجه به اینکه تروریست اصلی این حادثه در شب وقوع حادثه به درک واصل شد از تعداد پنج نفر تروریست دیگر دو نفر حکم اعدام آن‌ها تأیید شده و به زودی حکم اعدام آن‌ها در خیابان ۹ دی اجرا می‌شود.

رییس کل دادگستری استان فارس همچنین در خصوص مسمومیت دانش آموزان گفت: این موضوع جنبه روانی داشت و معتقدم این حادثه در فارس ساختگی بود. چرا که مسمومیت دارای علائم است و باتوجه به دستگیری و بازداشت چند مجرم در شهر لارستان، اغلب آن‌ها دانش آموزانی بوده که ترک تحصیل کرده بودند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی همچنین از دستگیری عاملین رعب و وحشت در این موضوع خبر داد و گفت: بزودی در خصوص این موضوع اطلاع رسانی می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان فارس به تشریح گزارشی از عملکرد دادگستری استان پرداخت و اظهار داشت: دادگستری همچون سایر ادارات دیگر نیست که بتوان هر موضوع و اطلاعاتی را به راحتی بیان کند، چرا که موضوع جان، مال و آبرو افراد و مردم در اینجا مطرح است و بسیاری از موارد جنبه شخصی و محرمانه‌ای است که نمی‌توان آن‌ها را عنوان کرد.

وی با اشاره به فعالیت ۶۳۰ قاضی در ۵۰ حوزه قضایی، افزود: دادگستری فارس بزرگترین حوزه قضایی استان در کشور بوده و به عنوان استان پیشتاز کشور در رسیدگی به پرونده‌هاست.

رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه پرونده‌های کیفری به سرعت رسیدگی می‌شود، ادامه داد: در سطح استان بالغ بر ۹۸ درصد ابلاغیه‌ها به صورت پیامک و از طریق سامانه ثنا بر روی تلفن افراد ارسال می‌شود و دیگر به شکل سنتی ابلاغیه‌ها صادر نمی‌شود.

موسوی اضافه کرد: برنامه ریزی در دستور کار است تا مراجعات به صورت حضوری بسیار کمتر شود و رسیدگی به پرونده‌ها از طریق ویدیو کنفرانس و به صورت الکترونیکی انجام شود و بنا داریم تا پایان سال بیشترین دعاوی از طریق این سیستم دنبال شود.

وی همچنین به کاهش تعداد زندانیان اشاره و بیان کرد: با عفو مقام معظم رهبری تعداد ۳ هزار زندانی شب خواب از زندان آزاد شده که در استان شش هزار نفر از این عفو بهره‌مند شدند.

‌موسوی همچنین در خصوص آزاد‌سازی اراضی ملی فارس با بیان اینکه در این حوزه این استان پیشتاز کشور بوده است، به گونه‌ای که در سال گذشته بالغ بر ۵ هزار هکتار از اراضی ملی آزاد سازی شده که از این میزان تنها ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی تنها در شهرستان اقلید آزاد شد از عدم همکاری دستگاه‌های اجرایی در موضوع تخریب باغ‌شهری‌ها انتقاد کرد.

وی گفت: باتوجه به اینکه استان فارس مبدأ داوری‌هاست و صفر تا صد داوری کشور، استان فارس انجام داده در حال توسعه این حوزه هستیم. از سوی دیگر یکی از اقداماتی که دادگستری استان فارس در آن به دولت کمک بسیاری می‌کند تحقق شعار اقتصاد مقاومتی است.

رئیس کل دادگستری استان فارس در این نشست از دانشجویان درخواست کرد تا پیشنهادات خود را در حوزه حجاب و عفاف مطرح کنند. همچنین اقدامات مؤثر صورت گرفته در حوزه مبارزه با فساد از دیگر موضوعات مورد اشاره بود.

موسوی در ادامه این مقام مسئول همچنین در آخرین پرسش مطرح شده از سوی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان فارس، درباره فساد در برخی دستگاه‌های اجرایی پاسخ داد: در خصوص فساد در یکی از دستگاه اجرایی مطرح حوزه شهری، تحقیق و بازپرسی از چهار نفر ادامه دارد و به زودی در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد.

رییس کل دادگستری فارس اضافه کرد: باتوجه به برخورد‌ها و نظارت‌های مستمر صورت گرفته فساد در ادارات و دستگاه‌های اجرایی بسیار کاهش یافته است.

انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز