تهران ۹.۹۱° كمينه ۷.۷۹°  بیشینه ۹.۹۹°
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
دادستان کل کشور:

برخی از کشف حجاب‌ها به دلیل غفلت در کار فرهنگی است

بخشی از مشکلاتی که در برخورد با بی‌حجابی وجود دارد به نقص قانونی برمی‌گردد و البته خود مردم هم در این زمینه مسئولیت دارند.
کد خبر: ۶۴۷۰۷

 

به گزارش معاصر؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری صبح امروز در آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان چهارمحال و بختیاری گفت: امنیت در زندگی انسان‌ها حرف اول را می‌زند و خمیرمایه همه مسائلی است که در زندگی موجب پیشرفت می‌شود.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: اقتصاد، سلامت، بهداشت، پیشرفت علم و دانش، رشد و تعالی جامعه، آرامش، آسایش و شادی همه در سایه امنیت به وجود می‌آید و اگر امنیت نباشد هیچ یک از این موارد محقق نمی‌شود.

وی با اشاره به ضرورت برپایی عدل در جامعه بیان کرد: اگر همه افراد در مجموعه کاری کشور کنار یکدیگر باشند و در مسیر درست خود حرکت کنند کشور و مردم به سعادت می‌رسند.

منتظری افزود: باید آسیب‌های جامعه جدی گرفته شود و مشکلات به دیگری پاس داده نشود، اگر هرکس در جایگاه خود آنگونه که وظیفه دارد عمل کند عدالت در جامعه به وجود می‌آید.

وی تصریح کرد: اجرای احکام اگر درست صورت گیرد عدالت تحقق پیدا می‌کند، تک‌تک افراد در ایجاد یک جامعه پیشرفته دخیل هستند و اگر امروز کسی در جامعه دچار مشکل است نشان‌دهنده این است که برخی به وظیفه خود عمل نکرده‌اند.

فساد در دستگاه‌های اجرایی توجیهی ندارد

منتظری اظهار داشت: وجود آسیب‌های اجتماعی و فساد در دستگاه‌های اجرایی توجیهی ندارد و باید با عمل به وظایف جلوی این اشکالات گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی از پیدایش اسلام تا به امروز به دلیل نافرمانی از هدایتگران جامعه است، گفت: اکثر مردم ایران در مسیر اسلام و انقلاب حرکت می‌کنند لذا باید مراقب باشند و اگر مشکلی دیدند به دستگاه قضا منتقل کنند.

منتظری ادامه داد: از کنار آسیب‌ها به سادگی عبور نکنید چرا که این وظیفه دستگاه قضاست و باید خودش در رأس، عاری از مشکل باشد، با دستمال آلوده نمی‌توان شیشه را پاک کرد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضا پرچمدار عدالت در جامعه است، خاطرنشان کرد: مدیران جدید تلاش کنند جایگاه موجود را ارتقا ببخشند و وظایف متعددی که بر عهده دارند را به خوبی اجرایی کنند.

منتظری در خصوص سامانه رصد مردمی نیز افزود: در قوه قضاییه و دادستانی کل سامانه‌ای وجود دارد که افراد می‌توانند از طریق این دریچه مطالبات خود را بیان کنند.

برخورد جدی دستگاه قضا با تغییرکاربری‌ها

وی در خصوص جلوگیری از تغییر کاربری زمین‌ها اظهار داشت: زمین‌های کشاورزی جزئی از منابع ملی و حقوق عامه است و هر دستگاهی باید به وظایف خود عمل کند و جلوی تغییر کاربری‌ها را بگیرد و اگر تغییر کاربری به وجود آمده باشد دستگاه قضایی به جد با آن برخورد می‌کند.

منتظری با اشاره به اینکه ساماندهی خودرو در حوزه وظایف قوه قضاییه نیست، گفت: اگر سیاست‌هایی باشد که در حوزه تولید و اشتغال آسیب‌رسان باشند ما ورود پیدا می‌کنیم و جلوی تضییع حقوق مردم را می‌گیریم.

برخی از کشف حجاب‌ها به دلیل غفلت در کار فرهنگی است

دادستان کل کشور اشاعه ولنگاری و بی‌حجابی را بحثی فرهنگی دانست و افزود: دستگاه قضا به وظایف خود در این حوزه عمل می‌کند.

وی با بیان اینکه ما در این رابطه یک نقص قانونی داشتیم که لایحه‌ای برای برطرف شدن آن تنظیم و تحویل دولت شده است، ادامه داد: دولت پس از انجام اصلاحاتی لایحه را تقدیم مجلس کرده است و انتظار می‌رود که مجلس این قانون را تصویب و نهایی کند.

منتظری اضافه کرد: بخشی از مشکلاتی که در برخورد با بی‌حجابی وجود دارد به نقص قانونی برمی‌گردد و البته خود مردم هم در این زمینه مسئولیت دارند.

دادستان کل کشور تصریح کرد: چنانچه مشخص شود کسانی در جهت کشف حجاب و ولنگاری خط دشمن را دنبال می‌کنند دستگاه قضایی و امنیتی برخورد خواهند کرد.

وی در پایان گفت: فیلتر برخی شبکه‌های اجتماعی مصوبه لازم‌الاجراست و تا زمانی که مدیران شبکه‌های اجتماعی حاضر نشوند مقررات ما را بپذیرند شرایط ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز