تهران ۱۶.۵۱° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱
فرمانده کل سپاه:

سپاه آموخته چگونه زیر دید و تیر دشمن قدرت بسازد

سرلشکر سلامی راز قدرت سپاه را در ناشناختگی توصیف و تاکید کرد: سپاه آموخته است که چگونه زیر دید و تیر دشمن قدرت بسازد، حال این عرصه می تواند اقتصادی، نیابتی و یا سایر عرصه ها باشد.
کد خبر: ۶۴۷۹۲

سپاه آموخته چگونه زیر دید و تیر دشمن قدرت بسازد

 

به گزارش معاصر به نقل از سپاه نیوز، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه امروز (دوشنبه) در مراسم رونمایی از ۲۲ جلد کتاب از مجموعه «سپاه در گذر انقلاب» با بیان اینکه آیات زیادی در قرآن وجود دارد که حقیقت سپاه را معرفی می‌کنند گفت: سپاه بر پایه همین آیات الهی شکل گرفته است؛ سپاه تجسم آیاتی است که خداوند در آن قومی را برای دفاع از دینش برمی‌گزیند که خود را در مقابل مردم متواضع می‌بینند اما در مقابل کفار سرسخت و نفوذ ناپذیرهستند.

سرلشکر سلامی سپاه را محصول عبرت گیری از تجربیات دردناک تاریخ اسلام و بخش هایی از تاریخ ایران عنوان و اظهار کرد: با اعجاز ذهنی امام راحل سپاه شکل گرفت بر این اساس که اسلام وقتی جاری می‌شود که حکومت تشکیل شود و بدون حاکمیت نمی‌توان قوانین اسلامی را پیاده و عزت مسلمین را احیا کرد و مانایی و گسترش اسلام نیازمند سازمان است.

وی در ادامه تصریح کرد: انقلاب اسلامی برای از بین بردن سیطره مستکبران نیازمند قدرت است و قدرت ضامن بقای ما می باشد.
فرمانده کل سپاه این نهاد را سازمانی که بر مبنای سرشت تقوای الهی و ایستادگی در برابر دشمن شکل گرفته است توصیف کرد و گفت : سپاه همواره در قلب حوادث بوده و یک تاریخ مجسم است.

وی افزود: سپاه منظومه‌ای از افکار و قاعده‌ها برای رسیدن به اهداف متعالی و شکل سازماندهی شده‌ای از یک تفکر منحصربه‌فرد است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه در جهان امروز برای ضعیف ها جایگاهی وجود ندارد اظهار کرد: ساخت قدرت برای امت در عرصه سیطره مستکبران، منطقی است که فلسفه اصلی وجودی سپاه را شکل می دهد و این هویت حقیقی سپاه است.

وی با تاکید بر اینکه سپاه از هیبت ظاهری قدرت‌ها نمی هراسد و در چشم سپاه هیچ قدرتی جز قدرت خداوند دیده نمی‌شود،گفت: سپاه تجسم این حقیقت است که همه ما ‌دون قدرت خدا تعریف می‌شوند.

سرلشکر سلامی سپاه را سیال بودن را از ویژگی های سپاه برشمردو گفت: سپاه بدون تغییر ماهیت تغییر شکل ماموریتی می دهد و بن بست‌شکنی از ویژگی‌های سپاه است.

وی با بیان اینکه سپاه از بدو شکل گیری همواره با قوی‌ترین قدرت های جهانی در تقابل بوده است گفت: سپاه در ابتدا با جنگی که دارای آرایشی از همه قدرت‌های زمان بود روبرو شدو در این تقابل نابرابر به اذن خداوند و حمایت‌های امام و مردم و همکاری ارتش نوین جمهوری اسلامی که آن هم در جنگ متولد شد؛ بر دشمنان پیروز شد.

فرمانده کل سپاه راز قدرت سپاه را در ناشناختگی توصیف و تاکید کرد: سپاه آموخته است که چگونه زیر دید و تیر دشمن قدرت بسازد حال این عرصه می تواند اقتصادی ، نیابتی و یا سایر عرصه ها باشد.

وی از سپاه به عنوان نهادی که با زمان رشد می‌کند اما هندسه آن تغییر نمی‌کند توصیف و خاطرنشان کرد: سپاه در سپهر هدایت یک ستاره می‌شناسد و آن هم ولایت است. سپاه در این مسیر آموخته است باید تحت تعلیم و هدایت باشد تا موفق باشد اما تا تحقق وعده‌ها از پا نمی نشیند و سپاه مامن امیدواران و امید بخشان است.

سرلشکر سلامی مهم‌ترین رکن قدرت سپاه را نیروی انسانی مومن و متعهد دانست و گفت: سپاه علاوه بر اینکه از آرمان‌های خود جدا نشده است اما به ابزارهای مدرن و به روز تجهیز شده است.

فرمانده کل سپاه در پایان از زحمات دست اندرکاران تهیه مجموعه سپاه در گذر انقلاب قدر دانی کرد.

 

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز