تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷

برق ادارات پر مصرف تهران قطع می‌شود

استاندار تهران بر مدیریت مصرف برق در فصل گرما تاکید و اعلام کرد: برق ادارات پر مصرف قطع می‌شود.
کد خبر: ۶۴۷۹۴

برق ادارات پر مصرف تهران قطع می‌شود

 

به گزارش معاصر از استانداری تهران، علیرضا فخاری عصر دوشنبه در جمع دستگاه‌های خدمات رسان از جمله برق، آب گفت: یکی از مشکلات عمده کشور در حوزه انرژی به ویژه برق مصرف غیراستاندارد و فاقد بهره‌وری درست و صحیح است که در این زمینه باید اقدامات موثری پیگیری شود.

وی با بیان اینکه ۳۵ درصد از مصرف کنندگان در نقطه بحرانی بالاتر از الگوی مصرف قرار دارند، افزود: باید طرح مقابله با بحران تنظیم و مدل رفتاری برای مخاطبین ارائه و اطلاع رسانی صحیح انجام شود.

استاندار تهران به لزوم استفاده از مولدهای برق اشاره و خاطرنشان کرد: آمار میزان مولدها و ژنراتورهای برق ارائه شود تا در مواقع مورد نیاز در شبکه قرار گیرند، همچنین نظارت بر میزان برق مصرفی صنوف در دستورکار قرار گیرد، در این زمینه تیم اورژانس برق برای تذکر به مصرف کنندگان غیرمتعارف تشکیل شود.

فخاری سپس با اشاره به تغییر ساعت کاری ادارات از ۱۵ خرداد ماه به ساعت ۶ صبح تا ۱۳، گفت: لزوم مدیریت مصرف و خاموشی وسایل سرمایشی یک ساعت قبل از پایان ساعت اداری به دستگاه‌ها ابلاغ و به صورت مستمر نظارت انجام گیرد و لیست ادارات پر مصرف ارائه شود.

این مسئول خطاب به فرمانداران و شهرداران استان تهران خاطرنشان کرد: میزان مولدهای برق در شهرستان ها و شهرها را پیگیری کنید، همچنین نظارت روزانه برای مدیریت مصرف برق در میان اصناف انجام شود.

استاندار تهران همچنین بر اقدامات بلندمدت از جمله استفاده از نیروگاه های بادی و خورشیدی و همچنین استفاده از نیروگاه های کوچک مقیاس تاکید کرد.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز