تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۵.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹

ابراز نگرانی رییس ستاد ارتش اسراییل از پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران

رییس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با مطرح کردن اظهاراتی جنگ‌طلبانه علیه ایران، ادعای وجود اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای آن را تکرار کرد.
کد خبر: ۶۴۸۶۸

ابراز نگرانی رییس ستاد ارتش اسراییل از پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران

 

به گزارش معاصر ,شبکه آی‌۲۴ گزارش داد که هرزی هالِوی، رییس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در کنفرانس امنیتی هرتزلیا با اذعان به پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران، گفت: ایران بیش از پیش در زمینه غنی‌سازی اورانیوم پیشرفت کرده است. ما همچنین در حال بررسی دقیق دیگر حوزه‌ها در زمینه توانمندی هسته‌ای هستیم. بدون وارد شدن به جزئیات، تحولات منفی دیگری در پیش رو وجود دارد که می‌تواند منجر به تسریع اقدام در این زمینه شود.

رژیم صهیونیستی که تا کنون ادعاهایش مبنی بر وجود اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای ایران را دستمایه مطرح کردن اظهاراتی علیه ایران و انجام دادن اقداماتی خرابکارانه در ایران قرار داده است، خود تنها دارنده زرادخانه اتمی در منطقه خاورمیانه است.

مقامات ایران با رد کردن این ادعاهای رژیم صهیونیستی و با تاکید بر حق ملت ایران برای برخورداری از برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای، گفته‌اند که فعالیت‌های هسته‌ای ایران، هرچند در سطح پیشرفته صرفا ماهیتی صلح‌آمیز دارد و تولید و به‌کارگیری تسلیحات اتمی جایی در برنامه دفاعی ایران ندارد.

علاوه بر این، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تا کنون در گزارش‌های خود درباره نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران و راستی‌آزمایی آن، ادعای وجود اهداف نظامی در برنامه اتمی ایران را تایید نکرده است.

هالوی با مطرح کردن اظهارانی جنگ‌طلبانه علیه ایران گفت: ما توان حمله به ایران را داریم. ما نسبت به چیزی که ایران سعی دارد اطراف ما بنا کند، بی‌تفاوت نیستیم.

مقامات عالی ایران بارها نسبت به مطرح شدن این دست اظهارات جنگ‌طلبانه رژیم اسراییل علیه ایران هشدار داده‌اند که هرگونه اقدام متجاوزانه این رژیم را با تکیه بر توانمندی‌های دفاعی کشور بی‌پاسخ نخواهند گذاشت.

 

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز