تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵

دشمنان بدانند روابط ما با کشورهای اسلامی گسترده‌تر می‌شود

رئیس‌جمهوری گفت: اگر دشمنان از حسن روابط‎ ما با کشورهای اسلامی جان دهند اشکالی ندارد، بدانند این روابط روزبه‌روز بیشتر و گسترده‌تر خواهد شد.
کد خبر: ۶۴۸۷۴

دشمنان بدانند روابط ما با کشورهای اسلامی گسترده‌تر می‌شود

 

به گزارش معاصر ,سیدابراهیم رئیسی در دیدار گروهی از مردم اندونزی در مرکز اسلامی جاکارتا، با اشاره به دعوت اسلام به وحدت، آن را راهبرد امت اسلامی در مقابل اختلاف‌افکنی دشمنان دانست و گفت: افرادی که امروز دل در گروی دین دارند باید بدانند امروز وحدت و انسجام امت اسلامی بسیار ضروری است. اسلامی که امروز جمهوری اسلامی خود را مقید به آن می‌داند، اسلام اهل بیت است.

وی افزود:‌ نجات انسانیت در پیروی از مکتب علوی و فاطمی است و آنچه برای سعادت بشریت و اخلاق انسان تاثیرگذار است، از زبان اهل بیت شنیده می‌شود. این اسلام امروز ما را به وحدت و انسجام دعوت می‌کند. اختلاف‌افکنی کار دشمن است، کسانی که دل در گرو دین دارند بدانند وحدت و انسجام امت اسلامی ضروری و لازم است.

رئیس‌جمهوری تاکید کرد: در خانه اهل بیت سخنی از انحراف شنیده نمی‌شود و انسان را به صراط مستقیم هدایت می‌کند. انحرافات فکری و اختلاف‌افکنی در جهان اسلام نسبتی با دین و قرآن ندارد. کشورهای اسلامی و امت مسلمان باید روابط بسیار صمیمی باهم داشته باشند. کسانی که دل در گرو اسلام ندارند به مسلمانان ظلم‌ می‌کنند. بیداری، آگاهی، زمان‌شناسی و دشمن‌شناسی مسلمانان جلوی ظلم آنها را می‌گیرد.

رئیسی یادآور شد: هدف از سفر به اندونزی توسعه روابط سیاسی، اقتصادی، تجاری، فرهنگی و تمدنی است و طی صحبت‌هایی که با رئیس‌جمهوری و مسئولان مجلس اندونزی داشتیم دو کشور بر توسعه روابط تاکید دارند. این سطح از روابط با اندونزی کافی نیست و می‌توان از این ظرفیت به نفع دو ملت استفاده کرد. استفاده از ظرفیت دو کشور برای ارتقای سطح روابط دوکشور مورد توجه است.

وی ادامه داد: مسلمانی ما در گرو آن است که به مسلمانان عالم و وضعیتشان توجه کنیم. سیاست جمهوری اسلامی این است به مسئله فلسطین توجه کند. امروز دلیل مخالفت با جمهوری اسلامی این است که نمی‌خواهد زیر بار سلطه برود. سیاست ما ارتباط با کشورهای اسلامی است و یقین بدانید که این امر جزو اهداف ماست. اگر دشمنان از حسن روابط ما با کشورهای اسلامی جان دهند اشکالی ندارد. بدانند این روابط روزبه‌روز بیشتر و گسترده‌تر خواهد شد. ما یقین داریم نظم فعلی جهان به سمتی تغییر خواهد کرد که به نفع جهان اسلام باشد و نظام سلطه نیز روزبه‌روز به سوی افول حرکت می‌کند.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز