تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۲.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰

واکنش وزیر ارشاد به ادعای ممنوع الکار شدن برخی از هنرمندان

الان فعالیت‌های فرهنگی عادی شده است و این افراد به جای اینکه خوشحال باشند عده‌ای ناراحت هستند که فعالیت فرهنگی و هنری در حال انجام است. نان عده ای در ایجاد التهاب است.
کد خبر: ۶۴۹۲۷



محمد مهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره ادعای ممنوع الکار شدن برخی از هنرمندان اظهار کرد: این را باید شبکه رسانه ای ما بررسی کند که چطور امکان دارد تصمیمی گرفته نشده اما رسانه ای می شود.

اینها مقررات خاصی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد و ترتیبات روشنی برای بررسی وجود دارد و اگر مشکلی باشد به افراد اعلام می شود. در چنین موضوعاتی مخفی کاری نداریم. من دیروز از همه بخش‌ها خواستم که به شایعه سازی رسانه ای پایان دهند و اجازه ندهند که افرادی با انگیزه های مختلف، ایجاد التهاب کنند.

وی ادامه داد: حوزه فرهنگ و هنر و رسانه قواعد روشنی دارد و متولی آن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است؛ مثل هر صنفی ممکن است افرادی تخلف کرده باشند که به آن رسیدگی می شود و جمع بندی آن به فرد اعلام می شود. اینها جز شایعه سازی رسانه ای چیزی نیست و من از اساس این نوع خبرسازی ها را رد می کنم. هنرمند و فرهنگ دوستان موارد را از طریق اعلام رسمی وزارتخانه و نهادهای متولی پیگیری کنند.

بسیاری از خوانندگان نیز اعلام کردند که چنین چیزی نیست. الان فعالیت‌های فرهنگی عادی شده است و این افراد به جای اینکه خوشحال باشند عده‌ای ناراحت هستند که فعالیت فرهنگی و هنری در حال انجام است. نان عده ای در ایجاد التهاب است.

وزیر فرهنگ درباره استقبال از نمایشگاه کتاب بیان کرد: نشاط بزرگ فرهنگی بزرگی با برگزاری نمایشگاه کتاب در کشور ایجاد شد. بیش از ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار کتاب در سامانه مجازی با هزینه پست رایگان تا دورترین نقاط کشور فروخته شد.

بیش از ۲ میلیون کتاب در بخش حضوری فروخته شد و در مجموع بیش از ۴۰۱ میلیارد تومان کتاب فروخته شد که در تمامی بخش ها ۱۰۰ درصد افزایش نشان می دهد، در روز شهادت امام صادق (ع)تقریبا بیش از ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در نمایشگاه حضور یافتند و متوسط حضور مردم در روز ۱ میلیون نفر برآورد شده است. حداقل ۷ میلیون نفر از نمایشگاه بازدید کردند. از رهبر انقلاب، رئیس جمهور و معاون اول برای حضور در نمایشگاه تشکر می کنم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز