تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲
پوتین:

روسیه مطمئن است جایگزینی برای «روند مخرب کنونی» در جهان وجود دارد

 رئیس‌جمهوری روسیه در گفته‌های اخیر خود اظهار داشت که مطمئن است، باید جایگزینی برای این سیاست «حق‌السکوت» و «تحریم‌های نامشروع» وجود داشته باشد.
کد خبر: ۶۴۹۴۱

به گزارش معاصر به نقل از تاس، «ولادمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه در جریان خوش‌آمدگویی به شرکت‌کنندگان در یازدهمین نشست بین‌المللی مقام‌های عالی‌رتبه امنیتی گفت که با ظهور کانون‌های تنش، وضعیت جهان به سمت بی‌ثباتی بیشتر پیش می‌رود.

پوتین افزود: «مردم بسیاری از کشورها با پیامدهای کودتاهایی که در آن سوی مرزهای‌شان برنامه‌ریزی شده‌اند، دست‌وپنجه نرم می‌کنند».

رئیس‌جمهوری روسیه خاطرنشان کرد که این شرایط مستقیماً از تلاش‌های برخی کشورها و پیمان‌ها که به دنبال حفظ سلطه خود هستند و قوانین خود را تحمیل می‌کنند و در همان حال حق حاکمیت، منافع ملی و سنت‌های سایر کشورها را کاملاً نادیده می‌گیرند؛ نشأت می‌گیرند.

وی ادامه داد: «تمامی این موارد با رشد پتانسیال‌های نظامی و دخالت در امور داخلی سایر کشورها و تلاش‌ها برای بهره‌برداری یک‌طرفه از بحران‌های غذایی و انرژی از سوی تعدادی از کشورهای غربی همراه می‌شود».

پوتین گفت که روسیه مطمئن است که جایگزین حقیقی برای این روند مخرب و سیاست حق‌السکوت و تحریم‌های نامشروع وجود دارد. این جایگزین مستلزم تقویت ثبات در جهان، ایجاد سیستم امنیت نامرئی و مقابله با چالش‌های عمده برای اطمینان حاصل کردن از توسعه اقتصادی، تکنولوژیک و اجتماعی است.

رئیس‌جمهوری روسیه در خاتمه تأکید کرد: «اولین چیزی که نیاز است هماهنگ کردن تلاش‌های تمامی کشورهای جهان از طریق فعالیت‌های مشترک براساس احترام متقابل، همکاری و اعتماد است. این‌ها دقیقاً رویکردهایی هستند که در سیاست خارجی به‌روزشده روسیه گنجانده شده‌اند».

مترجم: اردوان ملک‌پور

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز