تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۹.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳

پلیس: شناسایی ۷ نفر در جریان فروش سوالات امتحانات نهایی

همکاران ما با جدیت این موضوعات را دنبال می‌کنند و هر آنچه که باعث دغدغه برای مردم می‌شود، جزو اولویت‌های کاری ما است و تا زمانی که آن را به نتیجه برسانیم این موضوع تحت پیگرد قرار خواهند گرفت.
کد خبر: ۶۴۹۹۹


به گزارش معاصر، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: ۷ نفر در جریان فروش سوالات امتحانات نهایی شناسایی شده اند.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی، گفت: یکی از مواردی که در سالیان اخیر شاهد آن بودیم، کلاهبرداری تحت عنوان فروش سوالات امتحانی است. معمولاً کلاهبرداری را بیشتر در ایام امتحانات نهایی می‌بینیم. تجربه‌ای که ما از سنوات قبل داریم این است که این افراد به هیچ عنوان سوالات را در اختیار ندارند، بلکه کلاهبردارانی هستند که در این حوزه فعالیت می‌کنند و سوالات مربوط به سنوات قبل و سوالاتی که زمان امتحان آنها گذشته را می‌فروشند. آنها وجوهاتی را تحت عنوان بیعانه دریافت می‌کنند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ افزود: هر ساله کارگروه‌های مشترک را با عزیزان در وزارت آموزش و پرورش و فرماندهی تهران بزرگ داریم. در فرماندهی تهران بزرگ با آموزش و پرورش استان تهران تفاهم نامه‌هایی داریم. اقدامات سایبری همکاران ما در پلیس فتا با جدیت در حال انجام است. طی چند روز اخیر موفق شدیم ۷نفر از افراد را با همکاری و هماهنگی تنگاتنگ قوه قضائیه شناسایی کنیم. قطعاً این اشخاص در چرخه رسیدگی به جرایم قرار خواهند گرفت.

وی گفت: خواهش ما از والدین این است که ضمن همراهی با فرزندان خودشان، هوشیاری لازم را به آنها بدهند و بدانند که وابستگی به فضای سایبری و شبکه‌های اجتماعی به خصوص در ایام امتحانات فقط می‌تواند اضطراب آنها را زیادتر کند، ما مواردی داشته ایم که به محض اینکه سوالات را در اختیار داشتند، باعث شده لطمات جبران ناپذیری به دانش آموزان وارد شود. همکاران ما با جدیت این موضوعات را دنبال می‌کنند و هر آنچه که باعث دغدغه برای مردم می‌شود، جزو اولویت‌های کاری ما است و تا زمانی که آن را به نتیجه برسانیم این موضوع تحت پیگرد قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام
منبع: مهر
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز