تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۳.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۲

فردا لایحه برنامه هفتم توسعه تقدیم مجلس می‌شود

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: لایحه برنامه هفتم توسعه به مجلس ارسال شد اما با نامه قالیباف به رهبر انقلاب اسلامی، ملاحظات مورد نظر را در دولت اعمال کردیم و لایحه نهایی شد که فردا به مجلس ارسال می‌شود.
کد خبر: ۶۵۳۳۹

فردا لایحه برنامه هفتم توسعه تقدیم مجلس می‌شود

 

به گزارش معاصر ,سید محمد حسینی در نشست شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی (شریان) با اشاره به معرفی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به مجلس، گفت: لایحه تاسیس وزارت بازرگانی هم به مجلس ارائه شده که امیدواریم به تصویب برسد. وزارت صمت در ۶ سال اخیر ۸ وزیر به خود دیده که نشان دهنده اهمیت تفکیک صنعت و معدن از تجارت است.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید هر چه زودتر وزیر جهاد کشاورزی را هم به مجلس معرفی کنیم ادامه داد: لایحه برنامه هفتم توسعه نهایی و به مجلس ارسال شد اما محمد باقر قالیباف نامه‌ای به رهبر انقلاب نوشت و در خصوص لایحه برنامه هفتم توسعه ملاحظاتی داشت که رهبر انقلاب این نامه را به دولت ارجاع دادند لذا دست نگه داشتیم و ملاحظات مورد نظر را در دولت اعمال کردیم و لایحه نهایی شد که فردا به مجلس ارسال میشود.

حسینی درباره لایحه عفاف و حجاب، گفت: این لایحه در قوه قضاییه تهیه شده و دولت هم نظراتش به پیوست اعلام کرده است و سپس آن را به مجلس ارسال کردیم. مباحثی در این خصوص مطرح شد و تجدیدنظرهایی در آن اعمال کردیم که این لایحه امروز ظهر نهایی شد و به مجلس رفت و دست مجلس انقلابی برای نهایی کردن این لایحه باز است.

معاون امور مجلس رئیس جمهور به برخی اقدامات مثبت دولت سیزدهم در دوره فعالیت آن اشاره و اظهار کرد: دولت قبلی می‌گفت ما زبان دنیا را می‌شناسیم اما حتی با کشوری چون تاجیکستان که مشترکات زیادی با ما دارد روابط به گونه ای بود که همه فعالیت‌های ما در این کشور تعطیل شده بود و با عضویت ایران در شانگهای مخالفت می‌کرد که در زمان دولت سیزدهم این مشکل رفع شد. بحث ارتباط با مصر هم بعد از برقراری ارتباط با عربستان اخیرا مطرح شده است.

معاون رئیس جمهور یکی دیگر از اقدامات دولت سیزدهم را اجرای طرح‌های آبرسانی به اکثر استانهای دارای پروژه های کلان آبرسانی عنوان کرد و افزود: الان می‌بینیم که پروژه‌های آبرسانی این استان‌ها مانند همدان و خوزستان در حال بهره برداری است.

امام(ره) از همان ابتدا در فکر تشکیل حکومت و سرنگونی رژیم شاه بود

حجت الاسلام سید حمید روحانی در ادامه با بیان اینکه امام(ره) هم مرد خدا بود و هم دنیای مردم را در نظر داشت، در تشریح ابعاد شخصیتی حضرت امام(ره) گفت: امام خمینی(ره) هم عارف بود و هم سالک؛ این در حالی است که امام(ره) پیش از انقلاب اسلامی و در رژیم شاه از هر فرصتی استفاده می‌کرد تا مردم و روحانیون را بیدار کند.

روحانی با بیان اینکه امام خمینی(ره) از ابتدا در فکر تشکیل حکومت و سرنگونی رژیم شاه بود، یادآور شد: روز ۱۶ مهر ۱۳۴۱ امام خمینی(ره) در قم به بیت مرحوم آیت الله حائری یزدی موسس حوزه علمیه قم رفته و علما و روحانیون را جمع می‌کند و در آن جلسه امام علیه رژیم شاه سخنرانی کرده و سرآغاز قیام امام (ره) همان جلسه در بیت مرحوم آیت الله حائری یزدی است.

این تاریخ پژوه انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه امروز دستهایی علیه راه امام(ره) فعالیت می‌کنند تا این مکتب فراموش شود تصریح کرد: امام می‌خواست مقاومت در همه شئون زندگی ما جریان داشته باشد.

به گفته روحانی، رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز راه حضرت امام(ره) را ادامه می‌دهند و ایشان در سخنرانی‌های‌شان گاهی زبده‌ترین طرح‌ها و برنامه‌ها را ارائه می‌دهند اما تشریفاتی با آن برخورد می‌شود.

روحانی، اصلاح طلبان را بزرگترین مشکل کشور دانست و گفت: به تجربه پاییز سال گذشته اشاره کرد و افزود: فکر نکنید که در این هرج و مرج تعدادی اراذل و اوباش به صورت خودجوش به خیابان آمده بودند.

امام (ره) جامع الاضداد بود

در ادامه این نشست حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در تشریح ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) گفت: امام خمینی(ره) جامع الاضداد بود و همه شرایط یک فرد مدیر و مدبر را در خود جمع کرده بود.

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به ویژگی‌هایی چون ساده‌زیستی، قاطعیت، شجاعت و نترس بودن، مواسات با مردم، گفت: امام(ره) کسی است که همه را جذب خود کرده بود و همه عاشق ایشان بودند.

ذوالنوری با اشاره به حدیث سلسله الذهب منقول از امام رضا علیه السلام گفت: آنچه از این حدیث می‌آموزیم این است که باید از امام زنده و وقت هم تبعیت کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر جایی ولایتمداری را در دستور کار قرار دادیم پیشرفت کردیم و در هر زمینه‌ای که ضعف داشتیم از ولایت دور شده بودیم، گفت: در کشور اگر مشکلات را به سه دسته تقسیم کنیم می‌بینیم که تعدادی از مشکلات آنهایی هستند که مزیت رقابتی مانند فرش، زعفران و زرشک را داشتیم اما به رغم اینکه تحریم نبودیم، از دست ما خارج شد. دسته دیگر مشکلاتی هستند که تحریم‌ها در آنها موثر بود ولی تحریم‌ها را یا دور زدیم یا خنثی کردیم اما دسته سوم مشکلاتی بودند چون مباحث موشکی، هوافضا، صنایع نظامی، سلولهای بنیادی و های‌تک بود که سخت ترین تحریم‌های دشمنان را داشتیم ولی به زعم دشمنان، ما در آنها پیشرفت کردیم.

ذوالنوری ادامه داد: می بینیم که جایی که تحریم نبودیم دچار عقب‌ماندگی شدیم و در جایی که سخت‌ترین تحریم‌ها را داشتیم رشد کردیم عشق به ولایت بوده که عامل توفیق ما در این موارد بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: هر جا که انقلاب رفته سربلند بودیم و هرجا که عرضه نداشتیم انقلاب را حفظ کنیم ویرانی به جا گذاشته ایم.

ذوالنوری بیان کرد: دولت روحانی برای پرداخت حقوق در سال پایانی پول نداشت و از صندوق توسعه ملی ۲۵ هزار میلیارد تومان قرض گرفت. آیت الله رئیسی چنین دولتی را تحویل گرفت.

وی ادامه داد: مردم از نبود یا کمبود چیزی ناراحت نیستند بلکه از فساد و تبعیض ناراحتند.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز