تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۲.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۵

نشست تجاری کشورهای عربی و چین در ریاض برگزار می شود

دهمین کنفرانس تجاری اعراب و چین در یازدهم و دوازدهم ژوئن ۲۰۲۳ (۲۱ و ۲۲ خرداد ۱۴۰۱) در ریاض، پایتخت عربستان سعودی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۵۴۵۷

نشست تجاری کشورهای عربی و چین در ریاض برگزار می شود

 

به گزارش معاصر ,این رویداد توسط وزارتخانه‌های سرمایه‌گذاری و امور خارجه عربستان سعودی و با مشارکت دبیرخانه عمومی اتحادیه عرب و شورای چین برای ارتقای تجارت بین المللی، اتحادیه اتاق‌های عربی و تعدادی از سازمان‌های دولتی برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، ۲۳ کشور عربی و بیش از دو هزار نماینده بلندپایه دولت‌ها مقامات ارشد، مدیران ارشد اجرایی، سرمایه گذاران و کارآفرینان عربی در این کنفرانس شرکت دارند و خواهان همکاری و توافق بر سر طرح‌های مشترک بین کشورهای عربی و چین هستند.

این رسانه دولتی سعودی گفت که انتظار می‌رود که این کنفرانس جهشی در مسیر روابط اقتصادی، سرمایه گذاری و تجاری اعراب و چین ایجاد کند، زیرا بزرگترین گردهمایی عربی چینی در زمینه تجارت و سرمایه گذاری است.

منبع مذکور افزود: دستور کار کنفرانس شامل بسیاری از جلسات گفت‌وگو و نشست های دوجانبه است که در آن، توسعه روابط اعراب و چین و چشم‌انداز سرمایه گذاری و تامین مالی طرح کمربند و جاده را بررسی می‌کنند.

این کنفرانس همچنین فرصت‌های سرمایه گذاری در بسیاری از بخش های اقتصادی را بررسی می کند و بهترین خدمات پشتیبانی را برای تسهیل کار سرمایه گذار ارائه می‌دهد و به دنبال این است که با بسیج تلاش‌ها برفاه و توسعه پایدار در کشورهای مختلف عربی و چین را محقق کند.

خبرگزاری دولتی عربستان همچنین به نقل از خالد الفاتح، وزیر سرمایه گذاری این کشور آورده است: روابط اقتصادی، تجاری و فرهنگی بین کشورهای عربی و چین بیش از دو هزار سال است و به موجب این روابط محکم و دیرینه، کنفرانس تجاری اعراب و چین برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مبادلات تجاری بین کشورهای عربی و چین طی دوره‌های قبل به سطوح متمایزی رسیده است، گفت: حجم مبادلات تجاری بین کشورهای عربی و چین در سال ۲۰۲۲ به حدود ۴۳۰ میلیارد دلار رسیده است که نسبت به سال ۲۰۲۱ رشد ۳۱ درصدی داشته است.

بر اساس اظهارات این وزیر سعودی، کشورهای عربی خواهان بهره‌مندی از شراکت راهبردی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری با چین در زمینه‌های مختلف هستند، زیرا این کشور دومین اقتصاد بزرگ جهان است.

 

انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز