تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۷.۷۹°
۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۴

امنیت در مرزهای مشترک ایران و عراق برقرار شود

فرمانده مرزبانی انتظامی کشور در دیدار با همتای عراقی بر استحکام مرزهای مشترک و تسهیل در تردد زائران اربعین امام حسین (ع) تأکید کرد.
کد خبر: ۶۵۴۶۲

امنیت در مرزهای مشترک ایران و عراق برقرار شود

 

به گزارش معاصر ,سردار احمدعلی گودرزی در دیدار با همتای عراقی، سرلشکر"محمد عبدالوهاب سکر حسین السعیدی" با اظهار خوشحالی از حضور در ستاد مرزبانی فراجا، گفت: از حضور فرمانده مرزبانی کشور عراق در تهران استقبال می کنیم و از این دیدار بسیار خوشحال هستیم.

فرمانده مرزبانی فراجا با بیان اینکه مرزبانان در کنار یکدیگر برای ایجاد امنیت مردم دو کشور در مرزها تلاش می کنند، افزود: به لطف خداوند متعال فرماندهی مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در مولفه مرز به بلوغ کامل دست یافته است و امروز وظیفه تامین امنیت 8755 کیلومتر از مرزهای طویل جمهوری اسلامی ایران را بر عهده دارد.

سردار "گودرزی" با اشاره به تعامل مطلوب و روابط خوب مرزی میان مرزبانی 2 کشور ایران و عراق، گفت: جمهوری اسلامی ایران 1609 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد که به لطف خداوند متعال این حجم عظیم مرز مشترک با روابط و تعامل مطلوبی که بین مرزبانان 2 کشور برقرار است به خوبی کنترل و مدیریت می شود.

*پذیرایی از زائران ایرانی در اولویت است

سرلشکر "محمد عبدالوهاب سکر حسین السعیدی" فرمانده مرزبانی جمهوری عراق نیز در این دیدار با قدردانی از میزبانی شایسته مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: از شما و تمامی مسئولان کشور دوست و برادر ایران تشکر می کنم به ویژه از فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران که این حضور و استقبال گرم را فراهم کردند.

فرمانده مرزبانی جمهوری عراق در این دیدار صمیمانه افزود: حس برادری در مناطق مرزی بین فرماندهان میدانی 2 کشور برقرار است و این ارتباط و تعامل استمرار خواهد داشت.

سرلشکر "محمد عبدالوهاب سکر حسین السعیدی" فرمانده مرزبانی عراق در خصوص زیارت اربعین امام حسین (ع) خاطرنشان کرد: این لطف خداوند است که ما میزبان زائران ایرانی در کشورمان هستیم و این لطف خداوند را برای خود فضیلت بزرگی می دانیم.

وی در این رابطه تصریح کرد: پذیرایی از زائران ایرانی در اولویت ما است چراکه با نیت خالص و به عشق زیارت امام حسین (ع) وارد کشور عراق می شوند.

فرمانده مرزبانی جمهوری عراق به ضرورت انتقال تجربیات و ارتقا بیش از پیش تعامل اطلاعاتی بین مرزبانی 2 کشور تأکید کرد و گفت: کشور های عراق و ایران اهداف مشترکی دارند و همین امر باعث شده است دشمنان مشترکی نیز داشته باشند و می طلبد با ارتقاء تعاملات و تجهیزات و انسداد مرزها در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم با استفاده از این مولفه ها و انتقال تجربیات در امر مبارزه با تروریسم و گروهک های معاند ومقابله با انواع قاچاق بهره ببریم.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز