تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۱.۷۹°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵
رهبر انقلاب:

ابعاد شخصیت امام ما از ابن‌سینا و شیخ طوسی وسیع‌تر است

خصوصیاتی که در شکل‌گیری این شخصیت دخالت دارند به مراتب بیشتر از خصوصیات آن شخصیت‌های برجسته و سرآمدی است که یاد کردیم.
کد خبر: ۶۵۵۶۳


به گزارش معاصر، رهبر انقلاب تاکید کردند: همه ما نیازمندیم با ابعاد شخصیت چندبعدی و باعظمت حضرت امام خمینی بیشتر آشنا شویم.

گزیده‌ بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سی‌وچهارمین سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

- به نظر من نسل‌های جدید این کشور به آشنایی بیشتر با امام بزرگوار نیازمندند، ما قدیمی‌ها هم همینطور.

- همه ما نیازمندیم با ابعاد این شخصیت چندبعدی و باعظمت بیشتر آشنا شویم. این امر در پیشرفت و ادامه راه کمک خواهد کرد.

- اولین نکته این است که امام از سرآمدان تاریخ ماست نه فقط از سرآمدان روزگار ما. در میان بزرگان و اشخاص باعظمت برخی یک سروگردن از بقیه برترند و اینان سرآمد نام می‌گیرند.

- سرآمدان را نمی‌شود از حافظه تاریخ حذف کرد و این نکته مهم مورد توجه ماست. آنان را نه می‌شود حذف کرد و نه تحریف.

- رسانه‌های تبلیغاتی که روزبه‌روز مجهزتر می‌شوند می‌توانند شب را روز و روز را شب معرفی کنند و چهره‌های منور را هم بد جلوه دهند اما این کف روی آب است. خورشید زیر ابر باقی نمی‌ماند.

- ابعاد شخصیت امام بزرگوار ما از ابن سینا و شیخ طوسی وسیعتر است. خصوصیاتی که در شکل‌گیری این شخصیت دخالت دارند به مراتب بیشتر از خصوصیات آن شخصیت‌های برجسته و سرآمدی است که یاد کردیم.

- امام هم در ایمان و تقوا سرآمد است، هم در استحکام شخصیت و قوت اراده، هم در قیام برای خدا و سیاست‌ورزی انقلابی و ایجاد تحول در نظام بشری سرآمد است و این‌ها همه تنها در امام بزرگوار جمع است.

- امام را هیچکس نمی‌تواند از حافظه تاریخ پاک کند نه امروز و نه در قرن‌های آتی. شاید چند صباحی دروغ‌پردازی و تحریف شخصیت شود اما این خورشید را نمی‌توان پشت ابر نگه داشت.

- امام سه تحول بزرگ به وجود آورد؛ یکی در سطح کشور ایران، یکی در سطح امت اسلامی و یکی در سطح جهان. این سه تحول هیچکدام سابقه ندارد و شاید در آینده هم شبیه این‌ها را نتواند انسان پیش‌بینی کند که به وجود آید.

- تحول در سطح کشور به وجود آمدن انقلاب اسلامی بود. این انقلاب یک ساخت سیاسی سلطنتی را درهم شکست و مردم‌سالاری را جایگزین آن کرد. این انقلاب یک نظام دست‌نشانده و ذلیل در برابر قدرت‌ها را از میدان خارج کرد و یک نظام مستقل و متکی به عزت ملی را جایگزین آن کرد.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز