تهران ۱۸.۷۳° كمينه ۱۸.۷۳°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۴

نگاه حمایتی دولت به کشاورزان خسارت دیده

دولت از کشاورزان خسارت دیده از بلایای طبیعی حمایت می‌کند.
کد خبر: ۶۵۶۷۹

نگاه حمایتی دولت به کشاورزان خسارت دیده

 

به گزارش معاصر ,علیرضا آل امین با بیان اینکه دولت پارسال۵۰ هزار میلیارد ریال غرامت به بخش کشاورزی پرداخت کرده است، گفت: دولت از کشاورزان خسارت دیده به طور کامل حمایت می‌کند و کشاورزان نگرانی از این بابت نداشته باشند.

وی با اشاره به بازدید خود از زمین‌ها و باغ‌های مشگین شهر که در هفته‌های اخیر از خشکسالی و سیل و تگرگ خسارت دیده‌اند، افزود: حدود ۱۰ درصد از زمین‌ها و باغ‌های مشگین شهر بیمه هستند که خسارت‌های این کشاورزان به طور کامل پرداخت خواهد شد.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی درباره کشاورزانی هم که اقدام به بیمه محصولات خود نکرده اند گفت: مقرر شده است با همکاری مقامات محلی و استانی میزان خسارت‌ها صورتجلسه شده و وام‌های آن‌ها امهال شود البته به شرطی که سال آینده اقدام به بیمه محصولات خود کنند تا در صورت بروز مشکل، خسارت آن‌ها به راحتی پرداخت شود.

آل امین افزود: کشاورزانی هم که نه اقدام به بیمه محصولات کشاورزی خود کرده‌اند و نه تسهیلات دریافت کردند، باید در سطح شهرستان و استان صورتجلسه شود تا به آن‌ها هم تسهیلات ارزان قیمت پرداخت شود.

وی گفت: پارسال دولت ۵۰ هزار میلیارد ریال غرامت به کشاورزان پرداخت کرد که این رقم به اندازه مجموع پرداختی هشت سال دولت قبل بوده است.

به گفته محمود عباس‌زاده نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی بر اثر این بلایا حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال خسارت به اقتصاد شهرستان مشگین‌شهر وارد شده و اقتصاد این شهرستان را مختل کرده است و این امر مستلزم حمایت و تصمیم گیری در سطح ملی است.

وقوع خسارت‌های گسترده بلایای طبیعی در سطح استان زمینه ساز بحث‌هایی در خصوص فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی، کارآمدی و کارایی نظام بیمه در سطح استان شده است.

 
 
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : دولت خسارت کشاورزی
ارسال نظر

آخرین اخبار روز