تهران ۱۶.۵۱° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹

معاون قوه قضائیه: کارکنان جدید در دستگاه قضا جذب می‌شوند

معاون رئیس قوه قضائیه با اشاره به اهمیت موضوع منابع انسانی در همه کشورها، انتقال تجربیات و آداب قضا و توانمندسازی کارکنان را در توسعه منابع انسانی مهم برشمرد.
کد خبر: ۶۵۷۲۹

به گزارش معاصر، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه گفت: اقدامات مطلوبی در جذب کارکنان دستگاه قضا صورت گرفته است.

 آئین تودیع و معارفه معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان البرز با حضور محمدباقر الفت معاون رئیس قوه قضائیه در محل دادگستری کل استان البرز برگزار شد.

در این آئین که با حضور محمدباقر الفت معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه و در نشست شورای مدیران دادگستری کل استان البرز برگزار شد از زحمات علی پوررضایی که علاوه بر سمت معاون قضائی رئیس کل دادگستری و سرپرست دادگاه‌های تجدیدنظر و کیفری یک استان، سرپرستی معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان البرز را نیز بر عهده داشت تقدیر و به جای وی جعفر داراب خانی که پیشتر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران بود به عنوان معاون قضائی رئیس کل و معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان البرز معرفی شد.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه در این آئین ضمن گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد، عنوان کرد: این قیام سرآغاز نهضت اسلامی ملت ایران و نقطه عطفی در تاریخ سیاسی کشور بود که ایران را دچار تغییر تراز سیاسی کرد.

وی با بیان اینکه سربازی نهضت امام خمینی (ره) باعث افتخار است، افزود: امام راحل (ره) به عنوان بنیانگذار و معمار جمهوری اسلامی، انقلاب اساسی در طراز اداره و نظام سیاسی کشور ایجاد کردند و در یک حرکت انقلابی، مدبرانه و عاقلانه، در سال ۵۷، اجتماعی از تمام عقاید حاکم بر کشور را با تاکید بر وحدت کلمه با حفظ دو رکن جمهوری و اسلامی بودن کشور ایران تشکیل دادند تا روز ۲۲ بهمن ماه، یادآور یکی از بزرگترین رخدادهای تاریخی ملت بزرگ ایران باشد.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه در ادامه با آرزوی توفیق همکاران قوه قضائیه در امر خدمتگذاری به مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات بی وقفه رئیس کل دادگستری البرز و تکریم فعالیت‌های علی پور رضایی، انتصاب جعفر داراب‌خانی به عنوان معاون جدید منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان البرز را تبریک گفت.

معاون رئیس قوه قضائیه با اشاره به اهمیت موضوع منابع انسانی در همه کشورها، انتقال تجربیات و آداب قضا و توانمندسازی کارکنان را در توسعه منابع انسانی مهم برشمرد.

وی با تاکید بر اهمیت دادرسی عادلانه و رعایت حقوق مراجعه کنندگان خاطر نشان کرد: البته توجه به تعداد ورودی پرونده‌ها و اهمیت تسریع در دادرسی‌ها نباید آخرت ما را به مخاطره بیندازد.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه گفت: اقدامات مطلوبی در جذب کارکنان دستگاه قضا صورت گرفته است. دستور فوق العاده بر جذب نیروی انسانی کارمند یکی از این موارد است. در بحث جذب نیروی قضائی نیز به همین صورت است اما جوابگوی کار زائد الوصف نیست. لذا در بحث جذب و نگهداشت نیروها، کسب تجربه و توانمندسازی نیروها در کنار استعدادیابی مثمر ثمر است.

وی افزود: نیازسنجی، توجه به امکانات و ظرفیت‌ها و بهره مندی از حضور کانون‌های وکلای دادگستری، سردفتران و کارشناسان رسمی مجرب در دادرسی‌های عادلانه، ضرورت توجه به مباحث فرهنگی و اخلاق حرفه‌ای در کلام تا حدود زیادی از بروز چالش‌ها جلوگیری می‌کند.

معاون رئیس قوه قضائیه همچنین از برگزاری فرایند اصلاح آئین نامه تعیین گروه‌های شغلی قضات و عملیاتی شدن حکم قانون بودجه ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: ریاست قوه قضائیه دغدغه معیشت همکاران را دارند و بر اساس منویات ایشان پیگیری‌ها به صورت مستمر در جریان است.

 

انتهای پیام
منبع: مهر
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز