تهران ۱۳.۸۵° كمينه ۱۳.۷۳°  بیشینه ۱۴.۷۹°
۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۶

توزیع روزانه گوشت مرغ تنظیم بازار در تهران

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از تداوم روند توزیع روزانه بالغ بر ۱۲۰۰ تن گوشت مرغ به منظور تنظیم بازار و کنترل قیمت و تامین نیاز مردم در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۶۵۷۴۶

توزیع روزانه گوشت مرغ تنظیم بازار در تهران

 

به گزارش معاصر ,«جبرئیل برادری» افزود: از این میزان ۸ درصد از نیاز استان به گوشت مرغ از طریق واحدهای تولید مرغ گوشتی که در سطح استان مشغول فعالیت هستند و باقی نیاز استان نیز از طریق سایر استان‌ها تامین می‌شود.

رییس جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه توزیع و عرضه مرغ در بازار استان از شب عید و ایام ماه مبارک رمضان تاکنون بدون وقفه ادامه دارد، اظهار داشت: مرغ منجمد برحسب نیاز بازار همچنان با قیمت مصوب هر کیلوگرم ۴۵ هزار تومان در دسترس مردم قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در میادین تره‌بار ۱۲۰ تن گوشت مرغ گرم و ۸۰ تن مرغ منجمد توزیع می‌شود؛ علاوه بر آن در سطح فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تعاونی‌های مصرف و واحدهای عمده و خرده فروشی زیر نظر اتحادیه پرنده و ماهی در حال توزیع است.

برادری در خصوص وضعیت فعلی بازار گفت: اکنون گوشت مرغ در اکثر فروشگاه‌های شهر تهران با قیمت مصوب عرضه می‌شود و دغدغه اکنون ما آن است که این محصول با قیمت مصوب به دست مصرف‌کنندگان برسد؛ بر اساس مشاهدات میدانی بازرسان ما، واحدهای زیادی در تهران وجود دارند که مرغ را با قیمت مصوب به دست مصرف‌کنندگان می‌رسانند.

وی افزود: البته برخی از واحدها علی‌رغم اینکه تابلوی ۷۳ هزار تومان برای هر کیلوگرم مرغ را نصب کرده‌اند، با قیمت‌های دیگری این محصول را به دست مصرف‌کنندگان می‌رسانند که با روند مستمر عرضه، نظارت‌های دقیق بازرسان سازمان و کنترل فرآیندهای تأمین و توزیع کالا و جلوگیری از احتکار و گران‌فروشی در بستر سامانه ستکاوا کاهش خواهد یافت.

عرضه تخم مرغ مشکلی ندارد

رییس جهاد کشاورزی استان تهران سرانه مصرف سالانه تخم مرغ را ۱۲ کیلوگرم عنوان کرد و گفت: قیمت مصوب هر کیلوگرم تخم مرغ ۵۶ هزار تومان است که با توجه به قیمت زیر نرخ مصوب آن در بازار، توزیع این کالای پروتئینی از طریق واحدهای عرضه طبق روال سابق در جریان است.

توزیع روزانه ۴۰۰ تن گوشت قرمز

وی درباره عرضه گوشت قرمز در استان تهران اضافه کرد: روزانه بیش از ۴۰۰ تن گوشت قرمز نیز در سطح استان توزیع می‌شود.

برادری، از هموطنان خواست تا در صورت مشاهده تخلف با شماره ۱۲۴ تماس حاصل کرده تا بازرسان نظارت بر کالاهای اساسی بر آن رسیدگی کنند.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز