تهران ۱۳.۸۵° كمينه ۱۲.۷۹°  بیشینه ۱۳.۹۹°
۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰

هشدار هواشناسی به چند استان؛ منتظر طوفان باشید

اجتناب از هرگونه تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، و در سفرهای بین شهری احتیاط کنید.
کد خبر: ۶۵۷۹۹

به گزارش معاصر؛ سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی درخصوص تشدید ناپایداری محلی و رشد ابرهای همرفتی به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب از رگبار باران و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، خیزش گردوخاک در نقاط مستعد و تگرگ خبر داد.

سازمان هواشناسی درخصوص رگبار باران و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، خیزش گرد و خاک در نقاط مستعد و تگرگ در روزهای پنجشنبه و جمعه برای ۲۱ استان از جمله تهران هشدار نارنجی صادر کرد.

براساس این هشدار، فردا (پنج‌شنبه) آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی، همدان، شمال کردستان، اصفهان، یزد، مناطق مرکزی و شمال کرمان و جنوب شرق سیستان و بلوچستان و جمعه ارتفاعات شمال شرق تهران، گلستان، خراسان شمالی، نیمه شمالی سمنان، ارتفاعات کرمان و نیمه شمالی خراسان رضوی درگیر این مخاطره جوی خواهند بود.

بر اثر این مخاطره جوی آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صاعقه، خسارت دیدن سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها و سقوط سنگ در نواحی کوهستانی در مناطق یادشده محتمل خواهد بود.

سازمان هواشناسی موارد زیر را توصیه کرد:

اجتناب از هرگونه تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای بین شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، رعایت فاصله از ساختمان‌های در دست ساخت یا نیمه‌کاره، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت دیدن بخش کشاورزی و پارک خودروها در مناطق مسقف.

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : هواشناسی طوفان
ارسال نظر

آخرین اخبار روز