تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۲.۷۹°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۷

واکنش مثبت سازمان ملل به بازگشایی سفارت ایران در ریاض

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل گفت: فکر می کنم هر ‌زمان که دو کشور به خصوص دو کشوری که نفوذ زیادی در منطقه خلیج فارس دارند، وارد یک گفتگوی باز و سازنده شوند، این به منطقه کمک‌ می کند و مفید است.
کد خبر: ۶۵۸۲۳

واکنش مثبت سازمان ملل از بازگشایی سفارت ایران در ریاض

 

به گزارش معاصر ,استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل در پاسخ به اینکه آیا سازمان ملل معتقد است بازگشایی سفارت ایران در عربستان اقدام‌ی مثبت در منطقه است؟ گفت: فکر می کنم هر ‌زمان که دو کشور به خصوص دو کشوری که نفوذ زیادی در منطقه خلیج فارس دارند، وارد یک گفتگوی باز و سازنده شوند، این به منطقه کمک‌ می کند و مفید است.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض روز سه‌شنبه ۱۶ خرداد ماه فعالیت مجدد خود را با پخش سرود ملی و اهتزاز پرچم کشورمان بطور رسمی آغاز کرد.

 مراسم بازگشایی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض با حضور علیرضا بیگدلی معاون وزیر امور خارجه در امور کنسولی، ایرانیان و امور مجلس، حسن زرنگار سرپرست سفارت جمهوری ایران و نیز حضور علی الیوسف معاون کنسولی وزارت امور خارجه عربستان سعودی و تعدادی از مقامات وزارت امور خارجه، سفرا و اعضای کادر دیپلماتیک مقیم عربستان سعودی و نمایندگان دفاتر سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی مستقر در ریاض برگزار شد.

معاون وزیر امور خارجه در امور کنسولی، ایرانیان و امور مجلس در این مراسم گفت: ایران و عربستان دارای ظرفیت های بسیاری در ابعاد مختلف دولتی و مردمی برای گسترش روابط هستند.

سخنگوی سازمان ملل درباره رونمایی ‌موشک جدید مافوق صوت ایران نیز گفت: داده و اطلاعات لازم‌ برای اظهار نظر ندارم. معتقدیم ایران باید به تعهدات خود بر اساس قطعنامه های سازمان ملل عمل کند.

 موشک بالستیک هایپرسونیک «فتاح» که توسط متخصصان نیروی هوافضای سپاه تولید شده است، روز سه شنبه در مراسمی با حضور رئیس جمهور و جمعی از فرماندهان نظامی از جمله سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران و سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه رونمایی شد.

این موشک با قابلیت‌های تاکتیکی، به دلیل برخورداری از پیشران سوخت جامد نازل متحرک مرحله دوم، قابلیت دستیابی به سرعت‌های بسیار بالا و همچنین انجام مانورهای مختلف در داخل و خارج از جو زمین به منظور غلبه بر انواع سامانه‌های دفاع هوایی دشمن را دارد.

برد موشک فتاح ۱۴۰۰ کیلومتر و سرعت آن پیش از اصابت به هدف ۱۳ تا ۱۵ ماخ است.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز