تهران ۱۳.۸۵° كمينه ۱۱.۷۹°  بیشینه ۱۳.۹۹°

۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳
تحولات امنیتی سوریه

پاکسازی چند منطقه در حومه حلب؛هلاکت ده‌ها داعشی در دیرالزور

منابع سوری از پاکسازی چند منطقه دیگر در حومه حلب و کشته شدن ده‌ها تروریست در حومه دیرالزور در ادامه عملیات ارتش سوریه علیه تروریسم تکفیری خبر دادند.
کد خبر: ۶۷۴۱
پاکسازی چند منطقه در حومه حلب؛هلاکت ده‌ها داعشی در دیرالزوراخبار معاصر: خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) گزارش داد: نیروهای ارتش سوریه با همکاری گروه‌‌های دفاع مردمی، چندین روستا و مزرعه در حومه جنوب غربی حلب را طی عملیات مستمر خود علیه گروه‌های تروریستی تکفیری و مخفیگاه‌های آنها پاکسازی کردند.

نیروهای ارتش سوریه همچنین در ادامه عملیات خود علیه مخفیگاه‌ها و کانون‌های تروریست‌های جبهه النصره مرتبط با رژیم اسرائیل،تلفات و خسارت‌های زیادی به آنها وارد کردند.

همچنین ده‌ها تروریست تکفیری در عملیات نیروهای ارتش در حومه دیرالزور که همچنان ادامه دارد، به هلاکت درآمدند.

نیروهای ارتش سوریه همچنین به عملیات خود علیه گروه‌های تروریستی در حومه لاذقیه و حومه حماه ادامه می‌دهند که در نتیجه آن شماری دیگر از تکفیری‌ها از پای درآمدند.

جزئیات عملیات ارتش سوریه علیه تروریست‌ها در مناطق مختلف

یک منبع نظامی در حومه حلب گفت نیروهای ارتش با همکاری گروه‌های دفاع مردمی و نیروهای پشتیبان دیگر در عملیات مستمر علیه تجمعات و مخفیگاه‌های گروه‌های تروریستی تکفیری در حومه حلب، چندین روستا و مزرعه و منطقه را از لوث تروریست‌ها پاکسازی کردند.

این منبع افزود نیروهای ارتش سوریه با همکاری نیروهای دفاع مردمی، به طور کامل تپه باجر، تپه حدیه و روستاهای تلیلات، مریوده، خربه الکوسا، العیس، بانص و رسم صهریج واقع در جنوب و جنوب غربی شهر حلب را آزاد کردند.

نیروهای ارتش سوریه همچنین در عملیات دقیق و فشرده خود علیه تجمعات تروریست‌های داعش و محورهای حرکات و کمک رسانی به آنها، دامنه نفوذ خود در  اطراف فرودگاه کویرس را از طریق آزادسازی روستاهای عربید و الطامات در شمال غربی فرودگاه گسترش دادند.

این منبع افزود عملیات پاکسازی این مناطق با تلفات و خسارت‌های سنگین تروریست‌های تکفیری و انهدام تعدادی از خودروهای مجهز به تیربار آنها همراه شد.

نیروهای ارتش سوریه با همکاری گروه‌های دفاع مردمی همچنان به پیگرد بازمانده‌های گروه‌های تروریستی در منطقه برای برقراری امنیت کامل ادامه می‌دهند.

ارتش و گروه‌های مردمی سوریه پیش از این توانسته بودند شهر الحاضر و اطراف آن و تپه استراتژیک العیس را که زمینه پاکسازی کامل منطقه از لوث تروریسم تکفیری را فراهم می‌کند، پاکسازی کرده بودند.

منبع سوری همچنین از عملیات یگان‌هایی از ارتش سوریه علیه مخفیگاه‌ها و محورهای تحرکات گروه‌های تروریستی در تپه اسطبل و الصالحیه و ضربات سنگین به مخفیگاه‌ها و تجمعات داعشی‌ها در روستاهای شربع، العفش و  عین الجماجمه در  اطراف فرودگاه کویرس خبر داد که این حملات به انهدام تعدادی از خودروهای مجهز به تیربار سنگین و کشته شدن شماری از تروریست‌ها منجر شد.

در غرب شهر حلب هم یک یگان از نیروهای ارتش، یک انبار مهمات و سلاح متعلق به تروریست‌های جبهه النصره و دیگر گروه‌های تکفیری مرتبط با حکومت ترکیه در المنصوره واقع در 10 کیلومتری شهر حلب را منهدم کردند.

به گفته منبع سوری، عملیات ارتش سوریه در محله‌های العامریه والشیخ سعید به انهدام کانون‌های تروریست‌های جبهه النصره و گروه‌های تروریستی مرتبط با رژیم آل سعود و حکومت ترکیه منجر شد.

همچنین یکی از سرکردگان گروه تروریستی موسوم حرکه احرارالشام در ادلب در درگیری با نیروهای ارتش سوریه در حومه جنوبی حلب از پای درآمد.

از سوی دیگر در عملیات هوایی ارتش سوریه علیه استحکامات گروه تروریستی داعش و مخفیگاه‌های آن در روستاهای عین الجاجه، جروف، دیرحافر، عین  الجحش، مسکنه، جب غبشه، الباب و تل احمر در حومه شرقی و شمال شرقی، شماری از تروریست‌ها کشته و تعداد زیادی از خودروهای مجهز به تیربار آنها منهدم شد.

انهدام تعدادی از مخفیگاه‌های داعش در قلمون

عملیات ارتش سوریه علیه مخفیگاه‌های تروریست‌های داعشی در قلمون همچنان ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های ارتش، تعدادی از مخفیگاه‌ها و مواضع تروریست‌های داعشی را در کوه‌های قلمون منهدم کردند و در غوطه شرقی هم نیروهای ارتش دامنه نفوذ خود در مزارع حرستا را افزایش دادند.

به گفته یک منبع نظامی، جنگنده‌های ارتش، مخفیگاه‌های داعشی‌ها را در دشت الزمرانی در تپه‌های شهرک قاره در منطقه شمالی قلمون هدف قرار دادند که در نتیجه تعدادی از استحکامات و جنگ افزارهای تروریست‌ها منهدم شد.

همچنین در عملیات نیروهای ارتش علیه مراکز تمرکز تروریست‌های موسوم به جیش‌الاسلام در جنوب بزرگراه حرستا، تعدادی از ساختمان‌های اطراف این بزرگراه و شرق مدرسه خدمات پزشکی و مدرسه نورالشام پاکسازی شد.

منبع سوری گفت تعدادی از استحکامات، تونل‌ها و خندق‌هایی که گروه‌های تروریستی برای حمله به مردم در این منطقه ایجاد کرده بودند، در این حملات منهدم شد.

المیادین هم گزارش داد نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت لبنان، بمبی را هنگام عبور خودروی تروریست‌های داعشی در قلمون غربی در حومه دمشق منفجر کردند.

خبرنگار المیادین از موفقیت نیروهای ارتش در بازپس‌گیری منطقه الحزم الثالث مشرف به مهین در جنوب شرقی حمص و ادامه درگیری‌ها با تروریست‌های داعشی خبر داد.

انتهای پیام/ انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز