تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۱.۷۹°  بیشینه ۲۲.۹۹°

۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸
حماس:

امنیت در منطقه بدون پایان اشغال فلسطین محقق نمی‌شود

نایب رئیس دفتر سیاسی حماس با اشاره به اینکه عملیات فردی شهروندان فلسطینی علیه اشغالگران رمز شکست ناپذیری انتفاضه است، تاکید کرد: امنیت و ثبات در منطقه بدون پایان دادن به اشغال فلسطین و قدس محقق نخواهد شد.
کد خبر: ۶۹۴۰
اسماعیل هنیهاخبار معاصر: «اسماعیل هنیه» نایب رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: تمامی تلاشها و برنامه ریزی ها برای براندازی انتفاضه با شکست مواجه خواهد شد.

خبرگزاری فلسطین گزارش داد که وی در خلال مراسمی که وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین در شهر غزه برای بزرگداشت حافظان قرآن کریم برگزار کرده بود، گفت: انتفاضه قدس که از ابتدای ماه گذشته میلادی ادامه دارد برای وارد کردن ضربه ای سخت به اشغالگران و نقشه های آنها آغاز شده است.

رمز شکست ناپذیری انتفاضه

هنیه با اشاره به اینکه عملیات فردی شهروندان فلسطینی علیه اشغالگران رمز شکست ناپذیری انتفاضه است، تاکید کرد: امنیت و ثبات در منطقه بدون پایان دادن به اشغال فلسطین و قدس محقق نخواهد شد.

نایب رئیس دفتر سیاسی حماس افزود: فلسطین به مذاکرات و گدایی تشکیل دولت از شورای امنیت باز نمی گردد و راه فلسطینیان، انتفاضه، مقابله و مقاومت در برابر اشغالگران است.

هنیه گفت ما امروز در آستانه یک تحول استراتژیک عظیم در سطح فلسطین هستیم، انتفاضه یک اتفاق تاریخی غافلگیر کننده نیست بلکه با خواست خداوند آغاز شده است.

ویژگی‌های منحصر به فرد انتفاضه

نایب رئیس دفتر سیاسی حماس با تاکید بر اینکه حمایت از انتفاضه قدس ادامه دارد و ارتباط ملت فلسطین با سرزمینشان امری عظیم است، گفت: ویژگی منحصر به فرد انتفاضه قدس افزایش کمی و کیفی عملیات فردی فلسطینیان است.

وی گفت در طول دو ماه گذشته بیش از 70 عملیات استشهادی در سرزمینهای اشغالی صورت گرفته است، زیرا جوانی که چاقو حمل می کند و اشغالگر را غافلگیر می کند در واقع یک عملیات استشهادی انجام داده است.

هنیه افزود: انتفاضه یک ویژگی منحصر به فرد دیگری هم دارد و آن هم شمار شرکت کنندگان زنان، کودکان و مردان در این انتفاضه است و انتفاضه این بار فقط محدود به جوانان نیست.

انتفاضه قدس از اول اکتبر با اجرای عملیات شهادت طلبانه یک نوجوان فلسطینی به‌نام «مهند شفیق حلبی» (19ساله) در شهر قدس اشغالی که به هلاکت دو صهیونیست و شهادت این جوان فلسطینی منجر شد، آغاز گشت. از آن زمان تاکنون حدود 90 فلسطینی به شهادت رسیده و صدها نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز