تهران ۶.۹۹° كمينه ۵.۷۹°  بیشینه ۶.۹۹°

۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳

سه برادری که فرانسه را به هم ریختند+عکس

پلیس فرانسه و بلژیک حکم بازداشت بین المللی یکی از سه برادر مظنون به دست داشتن در حملات پاریس را صادر کردند. این در حالی است که برادر بزرگتر این مثلث خانوادگی خود را در جریان حملات منفجر کرد و برادر دوم نیز توسط ماموران بلژیک بازداشت شده است.
کد خبر: ۶۹۴۵
عبدالسلام صلاحاخبار معاصر: پلیس فرانسه و بلژیک حکم بازداشت بین المللی فردی را که احتمال می رود در حمله تروریستی جمعه شب گذشته در هفت نقطه پاریس نقش داشته باشد، صادر کردند. حمله ای که بر اساس آخرین آمار رسمی اعلام شده از سوی مقامات فرانسه 132 قربانی بر جا گذاشته است.

این فرد "عبدالسلام صلاح" نام دارد. یکی از این سه برادر در بلژیک و در محله "مولن بک" بروکسل زندگی می کرد.

برادر بزرگتر "ابراهیم صلاح" 31 ساله، در جریان حمله تروریستی روز جمعه، خود را در بلوار ولتر پاریس، مقابل رستورانی منفجر کرد و برادر دوم روز شنبه توسط پلیس بلژیک دستگیر شد.
 
برادر سوم یعنی "عبدالسلام صلاح" 26 ساله، روز شنبه از فرانسه وارد بلژیک شده و مدارک هویتی او توسط مقامات در مرز کنترل شدند.

در زمان ورود دوباره او به بلژیک، هنوز پلیس مرزی از نقش او در حادثه تروریستی پاریس آگاه نبوده است.
 
نام دو تن از برادرها در قرارداد کرایه خودروی استفاده شده در این حمله تروریستی ثبت شده است.
 
هم اکنون تیم تحقیقاتی به رهبری فرانسه در خاک بلژیک مشغول کار است تا اطلاعات بیشتری را درباره عاملان این حملات به دست آورد.
 
عصر روز یکشنبه برنارد کازنو، وزیر کشور فرانسه در یک کنفرانس خبری گفت: حملات فجیعی که روز جمعه به ما ضربه زد خارج از کشور برنامه ریزی و توسط تیمی مستقر در خاک بلژیک به اجرا گذاشته شد و بنا بر تحقیقات، آنها می توانستند از کمک های همدستی در فرانسه نیز بهره ببرند.
 
ژان ژامبون، وزیر کشور بلژیک نیز در این نشست خبری گفت: در روزهای پیش رو، ما سرویس های پلیسی و اطلاعاتیمان را بار دیگر گردهم می آوریم تا به بررسی تمامی جوانب و اطلاعات مختلفی که داریم، بپردازیم و اطلاعاتی را که در هر طرف موجود است، تکمیل می کنیم.
 
مقامات فرانسه همچنین یکی دیگر از تروریستها به نام "عمر اسماعیل مصطفی" را نیز شناسایی کرده اند.

او یک فرانسوی 29 ساله با اصلیتی الجزایری است.

او یکی از سه مهاجمی بود که پس از کشتن 89 نفر در سالن کنسرت باتاکلان، خود را منفجر کرد.

او پیش از این توسط پلیس فرانسه به عنوان یک اسلامگرای افراطی شناسایی شده بود.

 آخرین خبرها حاکی از آن است که شمار قربانیان حملات پاریس به ۱۳۲ نفر رسیده است.

دویچه وله نوشت: به گفته مقامات امنیتی فرانسه، یکی از سوءقصدکنندگان که فرانسوی است، هم‌اکنون متواری و پلیس در تعقیب اوست.

او یکی از سه برادری است که در حملات تروریستی پاریس دست داشته‌اند.

این فرد که "عبداسلام صلاح" نام دارد خودروی سیاه‌رنگ مدل فولکس واگن پولو را کرایه کرده بود که گروگان‌گیران سالن کنسرت از آن استفاده کرده بودند.

از این سه برادر، یکی در سالن کنسرت به هنگام گروگان‌گیری کشته شد، دیگری در بلژیک دستگیر شده و سومی در حال حاضر متواری است.

بی بی سی پیشتر نیز نوشت: پلیس فرانسه پدر و برادر عمر اسماعیل مصطفی، اولین مهاجمی که پس از حملات جمعه شب پاریس شناسایی شد، را بازداشت کرده است.

مقامات فرانسوی می‌گویند که عمر اسماعیل 29 ساله، یکی از سه مهاجمی بود که به سالن کنسرت باتاکلان حمله کردند و 89 نفر را کشتند.

او در یکی از محلات فقیرنشین پاریس به دنیا آمده در فاصله سال‌های 2004 تا 2010 به خاطر ارتکاب چندین جرم، محکوم شده بود اما به زندان نیفتاده بود.

پلیس فرانسه از طریق اثر انگشتش، او را شناسایی کرده است.

جمعه شب ۲۲ آبان برابر با ١٣نوامبر، پاریس شاهد فاجعه‌آمیزترین حملات انتحاری در فرانسه بود. ۶ حمله انتحاری در نقاط مختلف پاریس به کشته شدن ۱۲٩ نفر انجامید.

 ماموران امنیتی فرانسه

به گفته "فرانسوا مولنس" دادستان پاریس، ٣۵٠ نفر نیز در حملات شب گذشته زخمی شده‌اند و ٩٩ تن از آنها در شرایط نامساعدی قرار دارند؛ وی همچنین گفته که ممکن است تعداد کشته‌شدگان افزایش یابد.

اکنون در فرانسه وضعیت اضطراری برقرار شده و بنا بر اعلام رئیس جمهوری این کشور، مرزهای فرانسه نیز تحت کنترل است.

فرانسوا اولاند گفته است: فرانسه نسبت به اینگونه اقدامات بی‌رحم است.

وی همچنین سه روز عزای عمومی در فرانسه اعلام کرده است.

به گفته او اکنون همه اقدامات امنیتی در سطح بالا برقرار است.

ترتیب وقایع جمعه خونین پاریس :

جمعه شب حوالی ساعت 9 و 21 دقیقه، 3 انفجار انتحاری در منطقه "سن- دونی" در نزدیکی استادیوم فرانسه صورت گرفت که همزمان، بازی دوستانه فوتبال میان فرانسه و آلمان در حال انجام بود و رئیس جمهوری فرانسه نیز برای تماشای این بازی در آنجا حضور داشت.

3 مهاجم مجهز به کمربند انفجاری بودند که 2 نفر از آنها در نتیجه منفجر کردن کمربند و یک نفر دیگر در نتیجه تیراندازی پلیس کشته شد.

در نتیجه این حملات در منطقه "سن دونی"، چند ده نفر کشته شدند.

همزمان، حملاتی نیز در مناطق دیگر پاریس رخ داد:

در نتیجه حمله در خیابان "شارون" و در تراس کافه "بل اکیپ"، 19 نفر کشته شدند.

در خیابان "فونتن او قوا" نیز 5 نفر کشته شدند. همچنین خیابان "الیبر"، در فاصله کافه "کاریون" و رستوران "پتی کامبوج" نیز شاهد حمله‌ای بود که بین 12 تا 14 قربانی داشت.

به طور کلی در نتیجه این حملات، 7 تروریست کشته شدند و به گفته پلیس ممکن است عده دیگری از مهاجمان هنوز زنده باشند.

 قتل عام در "بتکلان" :

اما از میان حملات شب گذشته، آنچه در کنسرت سالن "بتکلان"، در تقاطع بلوار "ریچار لونوار" و بلوار "ولتر" صورت گرفت، خونبارترین آنها بود و «قتل عام» نام گرفته است.

مهاجمان که دست‌کم 3 نفر بوده‌اند، وارد محل برگزاری کنسرت گروه راک آمریکائی "ایگلز آو دث متال" شدند.

نیکولا شاپیوس، خبرنگار روزنامه لوموند که از ساعت 10 و 30 دقیقه شب گذشته در نزدیکی محل کنسرت بوده، پلیس‌ها را دیده که در پس ماشین‌ها مخفی شده بودند تا خود را از شلیک اسلحه اتوماتیک حفظ کنند.

گروه ضربت پلیس فرانسه بلافاصله در محل حادثه حاضر شده بودند.

در حمله مهاجمان به کنسرت شب گذشته، ده‌ها نفر کشته شدند.

همچنین یک پلیس در جریان درگیری با مهاجمان زخمی شد.

نقشه حملات تروریستی در پاریس


انتهای پیام/
انتهای پیام
منبع: میزان
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز