تهران ۲۷.۷۹° كمينه ۲۷.۶۲°  بیشینه ۲۷.۹۹°
۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۸

سه ملی‌پوش ووشوی ایران قهرمان جهان شدند

تیم ساندای مردان ایران به سه مدال طلا و یک برنز در رقابت های جهانی ووشو دست یافت.
کد خبر: ۷۱۳۸
اخبار معاصر: میر فضلی، حمیدرضا قلی پور و محسن محمدسیفی در ساندای مردان با غلبه بر حریفان خود در دیدار نهایی مسابقات قهرمانی ووشوی جهان در اندونزی به مدال طلا رسیدند.
سه ملی‌پوش ووشوی ایران قهرمان جهان شدند

در وزن 70 کیلوگرم محسن محمدسیفی با علی اوه از ترکیه مبارزه کرد و چهارمین مدال طلای کاروان ایران و اولین مدال تیم ساندا مردان را در سیزدهمین دوره رقابت ها رقم زد. این سومین مدال طلای سیفی در قهرمانی جهان است. 

سیفی در مراحل قبلی سانداکارانی از انگلیس، ویتنام و اوکراین را از پیش روی برداشته بود. 

در وزن 85 کیلوگرم امیر فضلی به مصاف میترو باتوک از اوکراین رفت و او نیز در این مبارزه به برتری رسید و دومین طلای تیم مردان را بدست آورد. این دومین مدال طلای فضلی در رقابت های جهانی است. 

فضلی پیش از این و پس از استراحت در دور نخست مقابل ارسلان بکتمیروف نماینده نامدار روسیه به پیروزی رسیده بود. او در دیدار نیمه نهایی نیز برابر حریفی از انگلیس در دو راند متوالی پیروز شد.
سه ملی‌پوش ووشوی ایران قهرمان جهان شدند

همچنین در وزن 90 کیلوگرم حمیدرضا قلی پور با ایلیا ویرچینا از بلارروس رقابت کرد و دو بر صفر به برتری رسید تا او نیز به نشان طلا دست یابد و چهارمین مدال طلای جهانی خود را کسب کند. قلی پور برای رسیدن به طلا و پس از استراحت در دور نخست مقابل حریفی از جمهوری چک پیروزشد و در نیمه نهایی برابر حریفی از سوئد به برتری رسید.
اما در دو وزن دیگر ساندای مردان هر دو سانداکار ایران مقابل حریفان چینی نتیجه را واگذار کردند. جعفر شیرزاد در دیدار مرحله نیمه‌نهایی وزن 65 کیلوگرم ساندای مردان مقابل جی فو ژو از چین شکست خوررد و از رسیدن به فینال بازماند و مدال برنز کسب کرد. وی در مراحل قبلی برابر سانداکارانی از آمریکا، فیلیپین و الجزایر به پیروزی رسیده بود. 

سجاد عباسی نیز روز گذشته در مرحله یک چهارم پایانی با شکست به رقیبی از چین بدون مدال به کار خود پایان داد. 

تیم ساندا بانوان نیز توسط شهربانو منصوریان، مریم هاشمی و صدیقه دریایی به سه مدال طلا دست یافتند. 

تیم ایران تا این لحظه با شش طلا و سه نقره و یک برنز در جایگاه سوم قرار دارد. 

تیم چین هم با 14 طلا و یک نقره در مجموع دو بخش ساندا و تالو پیشتاز است و اندونزی با 7 طلا، 3 نقره و 6 برنز در مکان دوم ایستاده است.
انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: میزان
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز