تهران ۱۶.۵۱° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴
چهاردهمین دادگاه علنی متهم نفتی برگزار شد

جلسه داغ دادگاه امروز،فردا ادامه محاکمه

چهاردهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهم ردیف اول پرونده فساد نفتی در شعبه 15 دادگاه انقلاب و به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.
کد خبر: ۷۳۹۰
بابک زنجانیاخبار معاصر: چهاردهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهم ردیف اول پرونده فساد نفتی دقایقی پیش در شعبه 15 دادگاه انقلاب و به ریاست قاضی صلواتی آغاز شد.

خلاصه‌ای از جلسات قبل:

در جلسه اول، دوم و سوم کیفرخواست 237 صفحه‌ای این پرونده قرائت شد و در جلسات چهارم، پنجم و ششم رسیدگی به این پرونده نیز بیش از 60 صفحه از دفاعیات 200 صفحه‌ای بابک زنجانی متهم ردیف اول قرائت شد.

در جلسه هفتم محاکمه بابک زنجانی نیز مرتضی تورک معاون دادستان تهران به ارائه توضیحاتی در مورد توقیف، کارشناسی و ارزشیابی اموال متهم نفتی پرداخت.

در جلسه هشتم نیز وکیل شرکت HK و زیر مجموعه شرکت نفت ایران به قرائت شکایت خود از متهم نفتی پرداخت.

در جلسه نهم نیز وکلای بانک مسکن و سازمان تامین اجتماعی به قرائت شکایات خود از متهم نفتی پرداختند و بابک زنجانی ادامه دفاعیات خود را بیان کرد.

در جلسه دهم و یازدهم  و دوازدهم نیز متهم نفتی به قرائت ادامه دفاعیات خود پرداخت.

در جلسه سیزدهم نیز کارشناس بانک مرکزی در ادامه دفاعیات متهم نفتی به بیان جزئیات قراردادهای نفتی بابک زنجانی پرداخت.

9:45
_وکیل شرکت نفت در مقابل اظهارات بابک زنجانی تاب نیاورد/وکیل شرکت نفت:برخی اوقات ما نمی توانیم در مقابل دروغ های اقای زنجانی بایستیم و جواب دروغ های او را ندهیم/پیمانکاران ما مشکل نقدینگی دلار و یورو داشتند وگرنه که ما در داخل وون و ریال داشتیم/اقای زنجانی مسئولان ما را فریب داد/زنجانی گفت من بانک دارم و می توانم مطالبات پیمانکاران شما را به یورو و دلار بدهم/هیچ یک از مطالبات ما به صورت یورو و دلار پرداخت نشد/برخلاف اظهارات کذب بابک زنجانی به محض اینکه پول به حساب ایشان واریز شد شرکت HK دستور پرداخت را صادر کرد اما پنج ماه این پول پرداخت نشد.

_قاضی صلواتی:آقای زنجانی برای بار آخر به شما هشدار میدهم که قبل از صدور حکم دادگاه مبلغ بدهی خود به وزارت نفت را پرداخت کنید/اقدامات شما تاکنون مؤثر نبوده است/به وکلای داخلی و خارجی خود برای پرداخت بدهی تا پیش از صدور حکم دادگاه اطلاع دهید.

10:00

قاضی صلواتی در واکنش به اعتراض بابک زنجانی مبنی بر آگاه نبودن نماینده دادستان:آقای زنجانی فقط شما درست می گویید؟ نماینده دادستان و وکیل شرکت نفت درست نمی گویند؟/بابک زنجانی:همه شما درست می گویید به جز من/نجفی معاون دادستان تهران:۷ جلسه است که همه را نادان و جاهل و ناآگاه به امور بانکی خطاب کرده ای و خودت را عالم می دانی.

10:30

اعلام تنفس با دستور قاضی

10:45

نقض حرف های متهم نفتی در چند دقیقه/بابک زنجانی:یوروسف در اوکراین بهی دفاع میکند جستجوی ساده در فضای مجازی نشان می دهد شرکت یوروسف بیست سال پیش در فرانسه ثبت شده است و مدیر ان یک خانم است و مدیر ان "ر-ب" نیست/بانک HSBC یک بانک انگلیسی است/در مهر شرکت یوروسف غلط املایی وجود دارد/مبالغ میلیارد یورو و میلیارد دلاری که در دادگاه عنوان می شود(۸ میلیارد و ۲۷۰ میلیون یورو)مبالغ بسیار بزرگی هستند/بودجه کشور تاجیکستان در سال ۲۰۱۴ یک میلیارد و ۹۲۳ میلیون یورو بود، این صرفا یک مقایسه است/با دو سند صوری ۱۶ میلیارد و ۵۴۰ میلیون یورو پول خلق کرده اند/در ایمیل ها املا ماه دسامبر به جای اینکه با C نوشته شود با S نوشته شده/در برگه های شرکت یوروسف فقط به اسم شرکت اکتفا شده است و هیچ ادرسی دیده نمی شود.

11:30

_نقض حرف های متهم نفتی در چند دقیقه/بابک زنجانی:یوروسف در اوکراین بهی دفاع میکند جستجوی ساده در فضای مجازی نشان می دهد شرکت یوروسف بیست سال پیش در فرانسه ثبت شده است و مدیر آن یک خانم است و مدیر آن "ر-ب" نیست/بانک HSBC یک بانک انگلیسی است/در مهر شرکت یوروسف غلط املایی وجود دارد/مبالغ میلیارد یورو و میلیارد دلاری که در دادگاه عنوان می شود(۸ میلیارد و ۲۷۰ میلیون یورو)مبالغ بسیار بزرگی هستند/بودجه کشور تاجیکستان در سال ۲۰۱۴ یک میلیارد و ۹۲۳ میلیون یورو بود، این صرفا یک مقایسه است/با دو سند صوری ۱۶ میلیارد و ۵۴۰ میلیون یورو پول خلق کرده اند/در ایمیل ها املا ماه دسامبر به جای اینکه با C نوشته شود با S نوشته شده/در برگه های شرکت یوروسف فقط به اسم شرکت اکتفا شده است و هیچ ادرسی دیده نمی شود.

_وکیل بانک مسکن:آقای زنجانی گفته اند حکمی علیه بانک مسکن و نفت گرفته اند/اخیرا فکسی از طرف بانک اسلامی مالزی برای ما ارسال شده است که هیچگونه حکم محکومیتی نیست، حتی اظهارنامه هم محسوب نمی شود/موضوع گرفتن حکم یک میلیارد یورویی علیه بانک مسکن تکذیب می‌شود.

12:00

اتمام دادگاه/جلسه بعد،فردا 8 صبح

این خبر بروزرسانی می شود....
انتهای پیام/ انتهای پیام
منبع: میزان
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز