تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۹.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°

۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱

فرآیند شیطانیِ 14 ماهه استخدام در داعش

یک زن اردنی پس از منصرف شدن از پیوستن به داعش، از نحوه استخدام در این گروه تروریستی پرده برداشت.
کد خبر: ۸۱۶۰
گروه تروریستی داعشاخبار معاصر: به نقل از وبسایت "سی بی سی،" یک زن اردنی که در راه پیوستن به گروه داعش از تصمیم خود منصرف شد، از فرآیند 14 ماهه استخدام در این گروه تروریستی پرده برداشت. به گفته او، عناصر داعش وی را به همراه دهها زن دیگر در اردوگاه مخفی این گروه تروریستی در ترکیه اسکان داده بودند.

"مازن دالائین،" یک قانونگذار اردنی، این زن 25 ساله را متقاعد کرد به آغوش خانواده اش بازگردد. خانواده زن اردنی پس از اطلاع از پیوستن دخترشان به گروه تروریستی داعش، از این قانونگذار درخواست کمک کرد. وی اواخر ماه اکتبر (حدود دو ماه پیش) به ترکیه گریخته بود. "دالائین" بوسیله رسانه های اجتماعی با وی ارتباط برقرار کرد و موفق شد او را از پیوستن به داعش منصرف کند.

این زن گفت: "به همراه 50 زن دیگر در اردوگاه مخفی گروه تروریستی داعش در ترکیه به سر می بردم. در این اردوگاه، یک صفحه تلویزیون بزرگ قرار داشت که به طور مداوم تصاویر و فیلم های گردن زنی و اعدام نشان می داد. به سختی توانستم از دست سه نفر از مراقبان داعش فرار کنم و با هواپیما به اردن بازگردم."

پس از آن، وی از نحوه استخدام خود در گروه تروریستی داعش پرده برداشت. وی گفت:" 14 ماه پیش در فیسبوک با زنی در رقه دوست شدم. وی در خصوص داعش و قوانین پیوستن به این گروه تروریستی بامن صحبت کرد. در ماه های بعد، این زن و دیگر حامیان گروه تروریستی داعش فیلم های گردن زنی و اعدام را برای من ارسال می کردند. پس از مدتی، من به قتل و کشتار عادت کردم و به آن علاقه مند شدم. بیش از 500 پیام دعوت برای پیوستن به داعش دریافت کردم. آنها حتی از من خواستند پدر و برادرم را به دلیل اینکه عضو نیروهای امنیتی اردن هستند، بکشم. پس از موافقت من برای سفر به سوریه، با یک زن ملاقات کردم که به من پاکتی با 350 دینار (680 دلار) برای هزینه های سفر داد.

این دختر 25 ساله در مکالمه ای تلفنی با قانونگذار اردنی گفت: "استخدام کنندگان گروه تروریستی داعش به شدت به من آسیب رسانده اند. آنها از احساس وحشت من سوء استفاده کردند. به من قول خانه، شغل و یک زندگی جدید دادند."

کارشناسان می گویند تاکنون حدود 3 هزار اردنی به گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق پیوسته اند. اردن دهها نفر را به ظن حمایت از گروه تروریستی داعش بازداشت کرده است. بسیاری از آنها به دلیل بیکاری و کمبود شغل به این گروه تروریستی روی می آورند.



انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز