تهران ۱۰.۹۹° كمينه ۱۰.۷۹°  بیشینه ۱۰.۹۹°
۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰

طبق قانون احراز صلاحیت به‌عهده شورای نگهبان است

سخنگوی قوه قضائیه تأکید کرد طبق قانون احراز صلاحیت به‌عهده شورای نگهبان است و هر کسی که شورای نگهبان صلاحیتش را احراز کند، در انتخابات شرکت می‌کند و هر کسی که مردم به او رأی دهند، او فرد منتخب مردم خواهد بود.
کد خبر: ۸۱۸۴
غلامحسین محسنی اژه ایاخبار معاصر: حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در هشتاد و نهمین نشست خبری خود به موضوع انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: حدود 80 روز یا کمتر به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری باقی مانده و ان‌شاءالله امسال نیز مانند دوره‌های گذشته انتخابات پرشور و بنا به درخواست رهبر معظم انقلاب اسلامی، انتخاباتی با مشارکت حداکثری و در کمال امنیت و آرامش داشته باشیم.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: لازمه این انتخابات در طراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این است که همه در چارچوب قانون حرکت کنیم و همگان در مقابل قانون انقیاد کامل داشته باشیم.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: هیئت‌های اجرایی بر اساس وظیفه قانونی، ان‌شاءالله به وظیفه خود در چارچوب قانون عمل و دولت و وزارت کشور و همچنین نیروهای نظامی و انتظامی در اجرا و برگزاری انتخابات به‌نحو احسن به وظیفه خود عمل کنند.

وی افزود: شورای نگهبان که وظیفه نظارت در تمامی مراحل برگزاری انتخابات را دارد در راستای احراز صلاحیت نامزدها و تأیید کسانی که صلاحیتشان احراز می‌شود، بتواند با موفقیت عمل کند.

سخنگوی قوه قضائیه تأکید کرد: قانون کاملاً شفاف و روشن است و وظیفه هر دستگاهی را مشخص کرده و طبق قانون احراز صلاحیت به‌عهده شورای نگهبان است و طبعاً هر کسی که شورای نگهبان صلاحیتش را احراز و رسماً اعلام کند، در انتخابات شرکت می‌کند و هر کسی که مردم به او رأی دهند، او فرد منتخب مردم خواهد بود.

اژه‌ای اضافه کرد: قوه قضائیه بر اساس قانون وظیفه دارد هر کس، جریان، گروه و فردی را که تخطی از قانون کند و مرتکب جرم شود با خواست مردم و قانون و بدون هیچ اغماض و ملاحظه‌ای برخورد کند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه در انتخابات پیش رو کمترین پرونده در دستگاه قضایی تشکیل شود، تصریح کرد: اگر تخلف یا جرمی رخ دهد به‌طور قطع دستگاه قضایی هیچ حریمی برای مقام، مسئول و جناحی قائل نخواهد بود.



انتهای پیام/ انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز