تهران ۲۵.۶۷° كمينه ۲۵.۴°  بیشینه ۲۶.۷۹°
۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱

«محمدجواد حشمتی» معاون دادستان کل کشور شد + سوابق

سوابق مسئولیتی وی با عناوین دادیار، جانشین دادستان، دادستان، بازپرس، رئیس دادگاه در استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان و تهران، دادیار دادسرای دیوان عالی کشور، رئیس کل دادگستری استان گیلان، قاضی دیوانعالی کشور و معاون سازمان بازرسی کل کشور بوده است.
کد خبر: ۸۲۷۱
محمد جواد حشمتیاخبار معاصر: «محمدجواد حشمتی» معاون سابق سازمان بازرسی کل کشور به سمت معاون قضایی دادستان کل کشور منصوب شد.

«محمدجواد حشمتی» که پیش از این معاون نظارت و بازرسی امور تولید و توسعه سازمان بازرسی کل کشور بود اکنون جایگزین «حسین ذبحی» شده است.

سوابق معاون جدید دادستان کل کشور

«محمد جواد حشمتی مهذّب» متولد 1342 از سال 57 و با پیروزی انقلاب اسلامی در مسئولیت‌های مختلف ولی عمدتاً  قضایی اشتغال داشته است.

سمت‌های قضایی وی از سال 61 شروع و تاکنون با عناوین دادیار، جانشین دادستان، دادستان، بازپرس، رئیس دادگاه در استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان و تهران، دادیار دادسرای دیوان عالی کشور، رئیس کل دادگستری استان گیلان، قاضی دیوانعالی کشور و معاون سازمان بازرسی کل کشور بوده است.

علاوه بر این و با حفظ سمت‌های قضایی، به عنوان عضو و یا رئیس هیأت‌های تخلفات اداری و هسته گزینش فعالیت داشته و چند سالی نیز جانشین دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری بوده است.

حشتمی لیسانس خود را در دانشکده علوم قضایی و فوق لیسانس را در رشته حقوق خصوصی از دانشکده حقوق دانشگاه آزاد تهران (واحد مرکز) و با دفاع از پایان نامه با موضوع «بررسی تطبیقی قاعده ی مایضمن» اخذ کرده است.

در طول تحصیل و کار قضایی علاوه بر پایان نامه، در موضوعاتی مانند «بررسی پیرامون حقوق مدنی جنین »، «مقایسه اجمالی اعاده دادرسی کیفری با اعاده دادرسی مدنی»، «مبانی حقوقی پیشگیری از وقوع  جرم » و ... مختصر ورود، بررسی و کار تحقیقی داشته است.

همچنین تأسیس و عضویت افتخاری در جمعیت مردمی مبارزه با اعتیاد به مواد مخدر (NGO)  با هدف اطلاع رسانی، آموزش و ارائه ی مشاوره به معتادین و خانواده های آنان و سازمان ها نهاد های درگیر و مبتلابه در این خصوص، انجام چندین مسافرت خارج از کشور به منظور شرکت در اجلاس‌ها و شناخت راهکارهای علمی روز دنیا، تبادل اطلاعات  و تجربیات مفید فی مابین در مورد موضوعاتی مانند امنیت مرز – درمان معتادین با محوریت خانواده- جلوگیری از کشت خشخاش و قاچاق مواد مخدر، شرکت در کمیته‌ها و کمیسیون‌های تخصصی داخلی راجع به تهیه و تدوین قوانین و مواردی از این دست در فعالیت‌های معاون جدید دادستان کل کشور دیده می‌شود.



انتهای پیام/
انتهای پیام
منبع: میزان
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز