تهران ۶.۹۹° كمينه ۶.۹۹°  بیشینه ۷.۷۹°
۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳

موانع جذب معلمان حق‌التدریس رفع شد

نمایندگان مجلس با تصویب طرح استفساریه‌ای، موانع جذب نیروهای حق‌التدریس در وزارت آموزش و پرورش را برطرف کردند.
کد خبر: ۸۵۰۱
موانع جذب نیروهای حق‌التدریس در آموزش و پرورش رفع شداخبار معاصر: نمایندگان مجلس با تصویب طرح استفساریه‌ای، موانع جذب نیروهای حق‌التدریس در وزارت آموزش و پرورش را برطرف کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه) پارلمان جزئیات طرح استفساریه قانون الحاق یک تبصره به ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش را مورد بحث و بررسی قرار داده و به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس، در تبصره 10 موضوع ماده واحده قانون الحاق یک تبصره به ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب 28 مرداد 1394:

1- شرط رشته تحصیلی منحصراً برای بکارگیری مشمولان قانون فوق در مقطع آموزش متوسطه می‌باشد.

2- عبارت «حق‌التدریسی»، شامل نیروهای آموزشی، پرورشی، بهداشتی، مشاور و سرپرست کارگاه و حق‌التدریسان جامانده قبل از 26 مهر 1391 می‌شود.

3- عبارت «خرید خدمات آموزشی» شامل نهادهای عمومی از جمله سازمان دانش‌آموزی نیز می‌شود.

وکلای ملت با 150 رأی موافق، 15 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از 204 نماینده حاضر در جلسه، جزئیات این طرح استفساریه را به تصویب رساندند.

در تبصره 10 قانون الحاق یک تبصره به ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت‌ سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش آمده است: وزارت آموزش و پرورش مکلف است فقط مربیان پیش‌دبستانی و نیروهای خرید خدمات آموزشی که قبل از تصویب این قانون با آموزش و پرورش همکاری داشته‌اند را به منظور تأمین نیروی حق‌التدریس با توجه به رشته تحصیلی مقطع (حداقل کاردانی)، جنسیت، نیاز منطقه‌ای و سنوات همکاری با آن وزارتخانه بدون الزام به رعایت ماده 8 این قانون بکار گیرد و استفاده از سایر نیروها در این زمینه ممنوع است.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز