تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°

۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
المنار گزارش داد؛

"سردار سلیمانی" عامل وحشت نظامیان آمریکا، اسرائیل و داعش

شبکه المنار گزارش داد که سردار قاسم سلیمانی همان کسی است که نیروهای آمریکایی، صهیونیستی و تکفیری را وادار به عقب نشینی کرده و وحشت بر پیکر دشمنان انداخته است.
کد خبر: ۸۶۳۳
اخبار معاصر: شبکه المنار در گزارشی در خصوص فرمانده سپاه قدس با اشاره به اینکه سردار قاسم سلیمانی بر اساس تاکید جمع کثیری از افراد ارتش آمریکا را از عراق، ارتش اسرائیل را از لبنان در سال 2006 و عناصر گروه تروریستی داعش را از جبهه های عراق و سوریه به عقب راند، افزود: سردار سلیمانی همان کسی است که مانع حاکم شدن فضای شکست بر حامیان محور مقاومت شد.

قاسم سلیمانی در جبهه جنگ با گروههای تروریستی

المنار با اشاره به اینکه سردار سلیمانی همان کسی است که وحشت بر پیکر دشمن انداخته است، به نقل از رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان عراق می افزاید: "حاج قاسم" در عملیات "جرف الصخر" حضور داشت و زمانی که ما به طرح چهارم عملیات رسیدیم تنها هشت نفر از مزدوران تکفیری در این منطقه از عراق وجود داشتند.

قاسم سلیمانی

یک منبع نزدیک به نیروهای بسیج مردمی عراق می گوید: سردار سلیمانی نقش بارزی در تشیکل این سازمان برای مقابله با پیشروی های داعش ایفا کرد؛ دشمن به مجرد اطلاع از حضور وی درمیدان نبرد دچار سردرگمی شد.

شبکه المنار ادامه داد: بشار اسد سپتامبر سال 2013 در یک نشست گفت که حضور "سردار قاسم سلیمانی" در کنار ما در چندین نبرد علیه تکفیری ها دلیل اصلی و مهم در تحولات میدانی است.

این شبکه با اشاره به اینکه انتشار تصاویر "سردار سلیمانی" در منطقه سهل الغاب استان حماه جنگی روانی علیه دشمن را ایجاد کرد، می افزاید: فرمانده سپاه قدس بر عملیات علیه تروریست ها در منطقه باباعمرو که به مثابه اتاق عملیات بزرگ برای سقوط دمشق بود نظارت کرد؛ این عملیات با شکست سخت تکفیری ها منجر شد.

قاسم سلیمانی در حال سخنرانی برای نیروهای اسلام

المنار می افزاید: "حاج قاسم سلیمانی" زمانی که گروه تروریستی داعش در میانه سال 2014 شهر موصل و بخش زیادی از استان الانبار را اشغال کرد و پس از آن شهرهای بغداد و سامرا مورد تهدید قرار گرفت نخستین فردی بود که در بغداد حاضر شد و برای نجات عراق از نفوذ داعش اقدام کرد.

این شبکه به نقل از یک منبع نزدیک به نیروهای بسیج مردمی گزارش می دهد که "سردار سلیمانی" از یک سو طرح مقابله با گروه تروریستی داعش را از سامرا آغاز کرد و از سوی دیگر آزادسازی اراضی اشغال شده عراق را زیر نظر داشت.
 
المنار افزود: خبرنگار این شبکه در جریان نبردهای ضد داعش در استان دیالی با سردار سلیمانی گفت و گو کرد؛ خبرنگار المنار در آن دیدار تواضع "فرمانده اسطوره ای" را دریافت؛ "حاج قاسم" در آن دیدار گفت که هیچ تفاوتی بین جبهات سوریه و عراق نیست؛ به اعتقاد سردار این دو جبهه یک طرح واحد است.

خبرنگار المنار روایت می کند که وقتی خواستار مصاحبه با سردار سلیمانی شد وی گفت که "اکنون وقت کار است و نه مصاحبه".

قاسم سلیمانی

خبرنگار این شبکه می گوید: کسانی که در کنار سردار سلیمانی در جنگ با تکفیری ها هستند اطمینان دارند که امور به سمت پیروزی پیش می رود و این روحیه در خبرنگاران نیز رسوخ کرده است.

خبرنگار المنار به یاد می آورد که سردار سلیمانی از لحظات نخست جنگ علیه تروریست های تکفیری در منطقه "السعدیه" با وجود برخی اظهارات در خصوص دشوار بودن این عملیات مطمئن بود که تروریست ها ظرف چند ساعت عقب نشینی خواهند کرد.

قاسم سلیمانی در حال نماز خواندن

همچنین یکی از نیروهای بسیج مردمی عراق که با "حاج قاسم" در نبرد با تروریست ها همراه بوده است می گوید: "سردار سلیمانی" در جریان درگیری ها از ترک کردن مکان های خطرناک امتناع می کرد و بر حضور در این مناطق اصرار داشت؛ وی هیچگونه جلیقه ضد گلوله ای در نبردها به تن نداشته و در مناطق درگیری با خودروی ضد گلوله نمی رود؛ سردار سلیمانی در جریان درگیری ها در تکریت سوار بر موتور شده و برای رصد تحرکات دشمن به خط مقدم رفت؛ سردار از مرگ نمی هراسد و زمانی که یک خمپاره در نزدیکش منفجر شد وی هیچ حرکتی نکرد گویا که اتفاقی رخ نداده است.

قاسم سلیمانی

شبکه المنار در بخش پایانی این گزارش می افزاید: نیروهای تحت فرمان سردار سلیمانی در بالاترین سطح از روحیه قرار داشته و همین روحیه در عملیات های پیروزمندانه از جرف الصخر گرفته تا سامرا و تکریت و حومه حلب و دیگر مناطق انعکاس یافت.



انتهای پیام/ انتهای پیام
منبع: میزان
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز