تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۵.۷۹°
۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵

استعفای دسته‌جمعی تحریریه یک روزنامه اصلاح‌طلب+متن بیانیه

اعضای تحریریه روزنامه بهار در اعتراض به مدیریت این روزنامه به طور دسته جمعی استعفا کردند.
کد خبر: ۸۶۳۵
روزنامه بهار

اخبار معاصر: جمعی از اعضای تحریریه روزنامه بهار با انتشار اطلاعیه ای در اعتراض به مدیریت این روزنامه استعفا کردند.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

این بهار، دیگر بهار نیست

عمر روزنامه خوش نام و اصلاح طلبی بهار در دوره جدید هم بهاری بود. در 77 شماره ای که با همکاری امیرعباس کلهر، مهناز شوقی، مهدی وزیربانی، روح الله سپندارند، فرشاد اعظمی، فرشاد قربانپور زهرا رحیمی، شاهرخ زبردست، فاطمه رجبی، مجتبی فتحی، سمیه داوری، اسماعیل محمد ولی، امیرعباس نخعی، محمد امیرپور  و سنا حیدریان منتشر شد؛ تلاش کردیم با وجود محدودیت های فراوان ناشی از مشکلات اقتصادی کاری شایسته و در خور و در حد استانداردهای حرفه ای ارایه کنیم.
اما ادامه این روند به دلیل وجود مدیری نالایق و ناآشنا با امر مطبوعات دیگر امکان پذیر نبود.
سعید پور عزیزی مدیر مسوول سابق روزنامه بهار در دوره جدید و پس از رفع توقیف روزنامه، مدیریت روزنامه را به فردی به نام منصور قنواتی واگذار کرد تا این فرد که از گذشته نگاهش به روزنامه و کار مطبوعاتی استفاده از آن برای پوشش سایر کارهای اقتصادی بود، با رویکرد کاسبکارانه و غیر حرفه ای، از یک سو اهداف قبلی خود یعنی استفاده پوششی از روزنامه برای سایر کارهای اقتصادی را دنبال کند و از سوی دیگر با بهره گیری از برند بهار و نزدیک کردن هرچه بیشتر خود به جریان اصلاح طلبی که به گفته خود او این روزها باد زیر پرچم آنها است به سود سریع و کلانی دست پیدا کند و بتواند ماهیانه حداقل 100 میلیون تومان به جیب بزند.!!( این برآوردی بود که بر پایه آن سرمایه گذاری بهار را پذیرفت!!)
بر همین اساس و برای آنکه هر چه بیشتر به سود برسد تحریریه بهار را با حداقل نیروی ممکن بست. با این وجود اعضای تحریریه بهار به دلیل علقه و علاقه ای که به این روزنامه داشتند و همچنین به دلیل اعتقادات خودشان با تمام وجود تلاش کردند تا کمبودها و محدودیت ها و مشکلات به چشم نیاید.
اما مشکلات از همان ماه اول که هیچ یک از برآوردهای قنواتی که ذره ای آشنایی با یک روزنامه حرفه ای ندارد تحقق پیدا نکرد روز به روز بیشتر شد چرا که او سود خود را باز در تعدیل تحریریه کوچک می دید. در کنار آن آغاز زد و بندهای کثیف سیاسی و اقتصادی و فشار برای دریافت کمک اقتصادی از افرادی که تصاویرشان بر صفحه نخست روزنامه می نشست که به هیچ وجه مورد تایید اعضای تحریریه نبود سبب شد ادامه همکاری با روزنامه بهار غیر ممکن شود. بر همین اساس از روز چهارشنبه 2 دی ماه اعضای تحریریه همکاری خود با این مجموعه را قطع کردند.
از امروز 5 دی ماه و با شماره 78، بهار به همان شیوه مورد علاقه کاسبان مطبوعات امروز ایران که انگل وار خود را بر این پیکره نحیف چسبانده و آن را روز به روز نحیفتر هم می کنند تا روزی که این تعداد انگشت شمار مخاطب هم از دست برود منتشر می شود.  یعنی با تحریریه چند نفره و با کمترین تولید محتوا.

✳️ این بهار دیگر بهار نیست.

روزنامه بهار از 28 شهریور 1394 مجددا و پس از حدود 2 سال توقیف، فعالیت خود را آغاز کرد . در دوره جدید منصور قنواتی به عنوان صاحب امتیاز و سعید پورعزیزی رئیس شورای سیاست گذاری روزنامه می باشند. این روزنامه در سال 1373 مجوز گرفت اما در 5 دوره انتشار قبلی خود به دلایل مختلفی توقیف شد.


انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز