تهران ۹.۹۱° كمينه ۷.۷۹°  بیشینه ۹.۹۹°

۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵

«ابوهمام» سرکرده جدید «جیش الاسلام» کیست؟

«زهران علوش» سرکرده گروه تروریستی «جیش الاسلام» در پی حمله هوایی ارتش سوریه کشته شد و بلافاصله «ابوهمام» جانشین وی معرفی شد؛ شخصی که حضور رسانه‌ای چندانی نداشته است.
کد خبر: ۸۶۴۹
ابو همام سرکرده جدید جیش الاسلام

اخبار معاصر: زهران علوش سرکرده گروه تروریستی موسوم به جیش الاسلام که به صورت مستقیم از سوی عربستان سعودی حمایت مالی و تسلیحاتی می شد، در جریان بمباران هوایی مقر تروریست‌ها در «غوطه شرقی» دمشق به هلاکت رسید.

گروه ترویستی وابسته به علوش  از سوی «بندر بن سلطان» رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان تأسیس و حمایت مالی و تسلیحاتی شد.

در همین راستا، فرماندهی جیش الاسلام با انتشار بیانیه‌‌ای شب گذشته اعلام کردند که « عصام بویضانی» (أبو همام) به عنوان جانشین علوش انتخاب شده است.

در این بیانیه آمده است که کشته شدن علوش فقط بر عزم این گروه برای مبارزه با دولت سوریه و از بین برن آن خواهد افزود و «باید به خوارج مارقی شمشیرهایی را بشارت داد که شاخ آنان شکسته خواهد شد».

اما درباره ابوهمام باید گفت که 40 سال دارد و متولد دمشق است.

افراد نزدیک به وی مدعی هستند که ابوهمام جویای علم و مجتهد است و تحت نظر مشایخ دمشق آموزش دیده است.

وی دارای لیسانس مدیریت بازرگانی است. وی پیش از آغاز بحران سوریه نیز در زمینه تجاری فعالیت داشت.

به گزارش وبگاه خبری «سوریا مباشر»، وی یکی از بنیانگذاران گروه تروریستی «سریه الاسلام»‌ است. او همچنین فرماندهی « ألویة ریف دمشق» و «عملیات ریف دمشق» را بر عهده دارد.

وی در این اواخر ریاست هیئت‌های جیش الاسلام را بر عهده داشت. این در حالی است که وی حضور رسانه‌ای گسترده‌ای ندارد و در برهه‌های گذشته نیز فقط در زمینه میدانی فعالیت می‌کرد.


انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز