تهران ۶.۹۹° كمينه ۵.۷۹°  بیشینه ۶.۹۹°
۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
با شکایت دادستانی انجام شد؛

محاکمه مشاور رسانه‌ای رئیس دولت دهم

جلسه محاکمه علی‌اکبر جوانفکر مدیرمسئول اسبق خبرگزاری ایرنا و سه خبرنگار پیشین روزنامه ایران، صبح امروز با شکایت دادستانی تهران در شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کارکنان دولت به ریاست قاضی حیدری برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۱۷
علی اکبر جوانفکراخبار معاصر: جوانفکر و سه تن از خبرنگاران پیشین روزنامه ایران به اتهام تمرد در برابر ماموران قضایی و انتظامی و به صورت غیرعلنی محاکمه شدند.

مشاور رسانه‌ای رئیس دولت دهم پس از پایان جلسه دادگاه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه امروز، ادله خود را مبنی بر وارد نبودن اتهام منسوبه ارائه و سئوالاتی را مطرح کردیم و قرار شد قاضی در این مورد تحقیقات بیشتری انجام دهند و در جلسه بعدی رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه زمان برگزاری جلسه بعدی هنوز تعیین نشده است گفت: ما در ارتباط با این قضیه، شکایتی متقابلی انجام ندادیم و معتقدیم این مسئله، موضوعی بود که نباید اتفاق می‌افتاد اما اتفاق افتاد و خوب هم نبود. برای کشور یک فضای نامساعدی ایجاد شده بود و دوست داشتیم زودتر قضیه خاتمه باید و به همین خاطر ما از عواملی که این کار را انجام دادند شکایت نکردیم اما آنها دست بردار نیستند.

جوانفکر افزود: تابع قانون هستم و از قانون تمرد نمی‌کنم. هر بار هم که احضار کنند، احترام گذاشته و حضور می‌یابیم. امروز هم در دادگاه حضور یافتیم و ادله خود را ارائه کردیم و امیدواریم قاضی با بررسی ادله ما حکم عادلانه‌ای را صادر کند. ضمن اینکه هر حکمی بدهند، تبعیت می‌کنیم.

مدیرمسئول اسبق خبرگزاری ایرنا درباره برگزاری این جلسه به صورت غیرعلنی گفت: غیرعلنی بودن دادگاه بستگی به نظر قاضی دارد. در همین ارتباط از قاضی سئوال کردم و علت غیرعلنی شدن دادگاه را پرسیدم که پاسخ دادند من غیرعلنی بودن دادگاه را اعلام نکردم. گفتم مامور انتظامی جلوی درب ساختمان دادگاه آمد و اجازه نداد افرادی که می‌خواستند در جلسه حضور یابند، وارد ساختمان شوند و گفتند از بالا دستور دادند که جلسه غیرعلنی است. قاضی در پاسخ گفت که من قاضی شعبه هستم و چنین دستوری ندادم و دادگاه علنی است. به هر حال تصمیم با قاضی دادگاه است و اگر عوامل دیگری این تصمیم را گرفتند، آنها باید پاسخگو باشند و بگویند این فرد چه کسی بوده که اجازه ورود افراد به ساختمان و جلسه دادگاه را نداده است. ضمن اینکه معتقدم به این دست مسائل حاشیه‌ای نباید زیاد دامن زده شود.


انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز