تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°

۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
رویترز مدعی شد:

ایجاد وزارت «غنایم جنگی» توسط داعش

اسنادی منتشر شده است که نشان می‌دهد تکفیری‌های «داعش» وزارتخانه‌ای را برای مدیریت «اموال مسروقه جنگی» ایجاد کرده‌اند تا بتوانند بخش‌های گسترده‌ای از عراق و سوریه و مناطق دیگر را مدیریت کنند.
کد خبر: ۸۷۲۲
داعش

اخبار معاصر: یکسری اسناد به دست آمده حکایت از آن دارد که تکفیری‌های «داعش»، دپارتمان‌هایی را برای مدیریت «اموال مسروقه جنگی» همچون برده‌ها، بهره‌برداری از منابع طبیعی همچون خاک ایجاد کرده تا از این طریق بتواند بخش بزرگی از سوریه و عراق و دیگر مناطق را مدیریت کند.

بوروکراسی سلسله‌مراتبی از جمله رقابت‌های خرد بین مقامات و قوانین حقوقی در قالب فتواهای مذهبی در مجموعه‌ای از اسنادی یافت شده که نیروهای عملیات ویژه آمریکا در حملات ماه مه به سوریه بدست آوردند. «ابو سیاف» یکی از مسوولان مالی داعش در آن حملات کشته شد.

خبرگزاری رویترز برخی از این اسناد را مورد بازبینی قرار داد. مقامات آمریکایی می‌گویند که این اسناد به آنها کمک کرده است تا درک عمیق‌تری از مهارت داعش در کنترل قلمروهایی که تحت تصرف خود درآورده‌اند، داشته باشند.

طبق این گزارش، اسناد کشف شده نشان می‌دهد که چگونه تکفیری‌های داعش، یک بوروکراسی پیچیده برای مدیریت جریان درآمدی خود از  نفت غارت شده گرفته تا اجناس عتیقه ربوده شده، به وجود آورده‌اند.

رویترز گزارش داد، بعنوان مثال یک دیوان که معادل یک وزارتخانه دولتی است، مسئولیت منابع طبیعی از جمله بهره‌برداری از اجناس عتیقه متعلق به امپراطوری‌های قدیمی را برعهده دارد و یک دیوان دیگر «غنایم جنگی» از جمله برده‌ها را پردازش می‌کند.

«ایمن التمیمی» یکی از اعضای اندیشکده نشست خاورمیانه و کارشناس مربوط به ساختار داعش می‌گوید که داعش بیش از هر نهاد جهادی دیگری، بر وجهه حاکمیت مستقل و تشکیل خلافت سرمایه‌گذاری می‌کند و تشکیل چنین سازمانهایی در جهت تحقق بخشیدن به این هدف داعش می‌باشد.

این اسناد همچنین نشان می‌دهد که چگونه داعش بصورت دقیق و اطلاعات محور، بخش نفت و گاز را مدیریت می‌کند.

یک نامه 21 نوامبر 2014 از دیوان منابع طبیعی نشان می‌دهد که ابوسیاف مسئولیت مدیریت اجناس عتیقه را در داعش برعهده داشته است.

رویترز گزارش کرد که نمی تواند به طور مستقل اعتبار این اسناد را تأیید کند. این اسناد شامل مقادیر زیادی اطلاعات به شکل هارد درایو کامپیوتر، سی دی، دی وی دی و یکسری برگه کاغذ بوده است.


انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز