تهران ۱۵.۶۷° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۶.۷۹°
۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲

اقدام جدید روس‌ها برای فرار از دوپینگ

شمشیربازان روسی پیش از حضور در المپیک ۲۰۱۶ ریو تست دوپینگ می‌دهند.
کد خبر: ۸۷۴۲
شمشیر بازی
اخبار معاصر: علی شیر عثمانوف، رئیس فدراسیون جهانی شمشیربازی گفت که شمشیربازان روسیه باید قبل از حضور در المپیک 2016 ریو حتماً تست دوپینگ بدهند تا از هرگونه گمانه زنی درخصوص تقلب در این باره جلوگیری شود.

ورزش روسیه پس از گزارش کمیسیون مستقل آژانس جهانی ضد دوپینگ مبنی بر حمایت دولت از دوپینگ ورزشکاران در دوومیدانی درگیر حواشی بسیاری شد و همین مسئله باعث شده با سوءظن به این کشور نگاه شود.

عثمانوف که یک تاجر روسی است و بسیاری معتقدند ثروتمندترین فرد این این کشور محسوب می‌شود، گفت که شمشیربازان کشورش باید در آزمایشگاه‌های معتبر WADA تست دوپینگ بدهند.

مشکلاتی که برای آژانس ضد دوپینگ روسیه ایجاد شده، باعث به تعویق درآمدن آزمایشگاه‌های این کشور شده و به همین دلیل هم عثمانوف چنین پیشنهادی را مطرح کرده است. وی گفت: تست گرفتن در آزمایشگاه‌های مورد تایید WADA به اجتناب از هرگونه گمانه‌زنی کمک خواهد کرد. من به عنوان رئیس فدراسیون جهانی شمشیربازی از این ابتکار کاملاً حمایت می‌کنم. ما نشان خواهیم داد که شمشیربازان روسی هرگز مقررات را نقض نکرده‌اند و دوپینگ آنها دروغ بوده است.

عثمانوف معتقد است که این کار برای جلوگیری از ادامه تهمت در نظر گرفته برای ورزش روسیه پس از ممانعت از حضور دوومیدانی‌کاران این کشور در مسابقات بین‌المللی بسیار مهم است.

وی ادامه داد: یازده کشور دیگر به جز روسیه درگیر این ماجرا هستند و این محرومیت به طور کامل عادلانه نیست و ما باید مقابل آن ایستادگی کنیم.

روسیه در مسابقات شمشیربازی المپیک 2012 لندن دو مدال نقره و یک برنز به دست آورد و در مسابقات امسال قهرمانی جهان نیز در صدر جدول مدالی قرار گرفت.


انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز