تهران ۱۱.۷۳° كمينه ۸.۷۹°  بیشینه ۱۱.۹۹°

۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴

زنانی که مردانه می‌جنگند+تصاویر

باز شدن پای زنان سوریه به ارتش برای جنگ با تروریست‌ها "تصمیم شخص رئیس‌جمهور بشار اسد بوده است"
کد خبر: ۸۸۰۱
اخبار معاصر: هم‌اکنون در سوریه تنها مردان سوری از حکومت بر حق خود دفاع نمی‌کنند،بلکه زنان سوری نیز به میدان آمده‌اند تا به همگان ثابت کنند که هیچگاه پشت نظام خود را خالی نمی‌کنند.

اعضای تکاور گردان زنان، که بخشی از ارتش سوریه هستند، تنها بخشی از شیرزنان سوری هستند که هم‌اکنون راه نفس کشیدن داعش را تنگ کرده‌اند. این گردان به منظور حمایت از ارتش سوریه در مقابل تروریست‌های آمریکایی - سعودی داعش و جبهة‌النصره در تابستان سال 2014 تاسیس شد.

آنها پس از صرف چند ماه آموزش در یک آکادمی نظامی قبل از اعزام به نیروهای حرفه‌ای و کاربلد تبدیل شدند. این گردان متشکل از حدود 800 زن می‌باشد.  این واحد کماندوی به منظور "ارتقای نقش زنان سوریه"  ایجاد شد.

زنانی که مردتر از مردانِ سوری می‌جنگند

زنانی که مردتر از مردانِ سوری می‌جنگند

**عمده درگیری‌های تیپ تکاوران زنان سوری شرق و جنوب شرق دمشق است

در استان حسکه در شمال شرق سوریه، زنان به خدمت پست‌های بازرسی در این منطقه دور افتاده در نزدیکی ترکیه و عراق خدمت می‌کنند. یکی از جنگجویان زن مشغول در همین ایست‌ بازرسی‌ها می‌گفت: برخی از خواهران ما آماده باش بوده و در صورت نیاز به خط مقدم اعزام می شوند.

زنانی که مردتر از مردانِ سوری می‌جنگند

زنانی که مردتر از مردانِ سوری می‌جنگند

آموزش‌های داده شده به زنان ارتش سوریه

زنان ارتش سوریه هم‌چون مردان این ارتش دوره‌های آموزشی به خصوصی را طی می‌کنند که این آموزش‌ها شامل درک چگونگی استفاده از کلاشینکف و مسلسل BKC، چگونگی استفاده از نارنجک، چگونگی انجام حملات و چگونگی به راه اندازی حمله به سنگر و ایست های بازرسی تروریست‌ها می‌باشد. همچنین چگونگی حراست از خود به عنوان یک اصل حیاتی در جنگ به این زنان آموزش داده می‌شود. زنان ارتش سوریه همچنین در کلاس‌های استراتژی و تاکتیک نظامی شرکت می‌کنند.

زنانی که مردتر از مردانِ سوری می‌جنگند

درگیری‌های کماندوهای زن سوری با تروریست‌ها بسیار بالا گرفته است، به طوری که در بعضی مناطق میدان درگیری به 150متر می‌رسد. گفته می‌شود تک‌تیراندازهای زن ای تیپ بسیار ماهر هستند، تا جایی که تعداد 12 کشته در یک روز را فقط یکی از آنها به ثبت رسانده است.

گفته می‌شود باز شدن پای زنان به  ارتش "تصمیم شخص رئیس جمهور بشار اسد بود که می‌خواست نشان دهد که زنان سوریه قادر به رسیدن به تمام قله‌های موفقیت در همه سطوح" بود.

زنانی که مردتر از مردانِ سوری می‌جنگند

اما این کماندوهای آموزش دیده تازه اولین زنان سلاح به دست و سوریه برای دفاع از بشار اسد نیستند. در سال 2013، تقریبا 450 زن، 18-50 ساله، به نیروهای دفاع ملی، که ساخته شده توسط شبه نظامیان در کنار غیر نظامیان مسلح بودند از شهر حمص رسما وارد این جنگ شدند. این مدافعان زن غیر نظامی طرفدار رژیم سوریه و برای دفاع از محله خود در برابر حملات شورشیان وارد میدان شده بودند.

بشار اسد می‌خواهد خود را به عنوان یک مدل مدرنیته اسلامی، مخالف با تاریک اندیشی گروه‌های تروریستی مانند داعش و یا جبهةالنصره نشان دهد در این راستا تا کنون با قدرت ایستادگی کرده است. جنگ در سوریه تقابل بین دو جامعه است.

زنانی که مردتر از مردانِ سوری می‌جنگند

زنانی که مردتر از مردانِ سوری می‌جنگند

حضور تکاوران زن در ارتش سوریه

حضور تکاوران زن در ارتش سوریه منحصر به زمان حال نیست؛ این موضوع به زمان ریاست جمهوری حافظ اسد پدر بشار بازمی‌گردد.  در 1970، حافظ اسد، اردوگاه های آموزش نظامی را دایر کرد که برای همه تکاوران ارتش سوریه،چه مردان و چه زنان آموزش چتربازی به طور یکسان واجب بود.

این جنگ؛ یک جنگ وحشیانه است

یکی از تکاوران زن ارتش سوریه می‌گوید: این آشوب 5 ساله یک جنگ عادی به نظر می رسد؛ اما این‌چنین نیست. در این زمان دشمن به خانواده ما، همسایگان ما و حتی بعضی نیروهای خود رحم نمی‌کند؛ آنها می‌کشند و ذبح می‌کنند. کشورهای همسایه ما نیز مانند عربستان، قطر و ترکیه وظیفه تامین سلاح و گسترش تفکرات غلط این گروه‌ها را بر عهده دارند. این جنگ؛ یک جنگ وحشیانه است.

زنانی که مردتر از مردانِ سوری می‌جنگند

و اما حرف آخر

بسياری از مردم سوریه معتقد هستند كشورشان در معرض تهديد نيروهای بيگانه از جمله عربستان، قطر، ترکیه، و در راس آنها آمریکا و اروپای غربی قرار دارد كه از تروریست‌های مسلح مخالف حمايت می‌كنند. اين ديدگاه تنها به علوی‌های طرفدار بشار اسد محدود نمی‌شود، بلكه مسلمانان اهل‌سنت، مسيحيان و اقليت‌هی ديگر نيز همين ديدگاه را دارند. اطلاعات نشان می‌دهد كه اكثريت مردم در سوريه طرفدار بشار اسد هستند و حتی مردم سنی اين كشور نيز كه در ابتدا نيم‌نگاهی به مخالفان داشتند، از رفتار و اقدامات شورشيان و جنگجويان اعزامی به سوريه وحشت‌زده شده اند و می خواهند که اسد در قدرت باقی بماند. تروریست‌های مسلح سوری به قدری ميان مردم منفور هستند كه حتی مردم عادی كه پيش از اين با سياست‌های دولت مخالف بودند نيز به جمع حاميان دولت پيوسته اند.

زنانی که مردتر از مردانِ سوری می‌جنگند

کمی دقت در مسئله سوریه نشان می دهد که مرتجعین عرب و ترک منطقه و غربیها فقط و فقط در فکر کنار گذاشتن بشار اسد به عنوان عضوی اساسی در جبهه مقاومت از حکومت هستند و برای رسیدن به این هدف شوم خود به هر روشی دست می زنند. امپریالیسم مارکسیستی به وضوح خود را نشان می دهد و این گفته مارکس را تایید که هدف وسیله را توجیه می کند.

زنانی که مردتر از مردانِ سوری می‌جنگند

اما مردم سوریه با الهام‌گیری از انقلاب اسلامی ایران در سال 1357 همگی اعم از زن و مرد، پیر و جوان و شیعه و سنی به میدان آمدند تا از خاک خود دفاع کنند. آنها تنها راه سعادت را در دفاع از رای خود که بشار اسد است می‌بینند و تا کنون در جنگ 5 ساله به هیچ قدرتی باج نداده‌اند. با توجه به فرسایشی شدن جنگ سوریه تروریست‌ها به جان هم افتاده‌اند و به زودی به دست یکدیگر به تاریخ می‌پیوندند.



انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز