تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۸.۷۹°

۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲
سخنگوی کاخ سفید:

از پیشنهاد عربستان برای اعزام نیروی زمینی به سوریه استقبال می‌کنیم

سخنگوی کاخ سفید روز جمعه از پیشنهاد عربستان سعودی برای اعزام نیروی زمینی به سوریه استقبال کرد.
کد خبر: ۹۴۴۶

اخبار معاصر : جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید، روز جمعه حملات هوایی روسیه در سوریه را مانع تحقق فرایند انتقال سیاسی در این کشور دانست. 

سخنگوی کاخ سفید با بیان اینکه حملات هوایی روسیه اهرم فشار دولت سوریه را بیشتر کرده است و از انگیره آنها برای حضور در مذاکرات می‌کاهد. 

جاش ارنست در پاسخ به سوالی درباره آمادگی عربستان سعودی برای اعزام نیروهای زمینی به سوریه گفت: «چیزی که آنها به آن واکنش نشان می‌دهند درخواستی است که اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا از کشورهای مشارکت‌کننده در کمپین ضد داعش برای افزایش تعهدشان کرد.»

وی افزود: «ما قطعا از بیانیه شرکای سعودی خود که برای افزایش مشارکت به صورت نظامی، اعلام آمادگی کرده‌اند، استقبال می‌کنیم. هنوز برای ما روشن نیست که منظور آن‌ها تخصیص شمار قابل توجه نیروهای زمینی است یا اعزام گروهی از نیروهای ویژه.»

ارنست اضافه کرد: «برای جزئیات طرح، باید از سعودی‌ها سوال کرد، اما به طور کلی این یک نشانه مثبت است از اینکه درخواست وزیر دفاع ما، از سوی شرکایمان تائید شده است.»

سخنگوی کاخ سفید، در بخش دیگری از این کفرانس خبری گفت واشنگتن نگران است حلب به محاصره کامل ارتش سوریه درآید. 

خبرگزاری رویترز، روز پنجشنبه به نقل از برخی منابع نظامی مدعی شده بود دولت سوریه پس از شکست مذاکرات ژنو، با توجه به آمادگی عربستان و ترکیه برای تشدید کمک‌ها به تروریست‌ها به دنبال تسریع اقدام در زمینه محاصره حلب است. 

سخنگوی کاخ سفید با بیان اینکه محاصره احتمالی حلب اوضاع انسانی در این شهر را وخیم‌تر از گذشته می‌کند آن را «یک گام رو به عقب» خواند. 

«جاش ارنست»، با بیان این ادعا که دولت سوریه «مشروعیتش برای رهبری در سوریه را از دست داده است» گفت که راهبرد کاخ سفید برای غلبه بر گروه تروریستی داعش در سوریه بر تقویت معارضان این کشور و نیروهای میدانی استوار است.

سخنگوی کاخ سفید همچنین تصریح کرد واشنگتن در راستای این راهبرد روی کمک شریکانش، مانند عربستان حساب می‌کند.  

انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز