تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸
دبیرکل حزب‌الله لبنان:

پهپادهای اسرائیلی را در آسمان لبنان سرنگون می‌کنیم/ استان ادلب در سوریه به زودی آزاد می‌شود

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: از این پس به پهپادهای اسرائیلی که وارد حریم لبنان می شوند به عنوان پهپاد جاسوسی نگاه نمی شود بلکه آنها را پهپادهای انتحاری به شمار می آوریم که برای ترور وارد لبنان می شوند، از اکنون به بعد با پهپادهای اسرائیلی که وارد آسمان لبنان بشوند برخورد خواهیم کرد و آنها را سرنگون می کنیم.
کد خبر: ۹۹۲۹

اخبار معاصر: دبیرکل حزب الله لبنان در جشن دومین سالگرد آزادسازی "جرود عرسال و رأس بعلبک در مرز این کشور با سوریه" در شهرک "العین" با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به دمشق اظهار کرد: اسرائیل در تجاوز اخیر خود محل استراحت نیروهای حزب الله در سوریه را هدف قرار داد و نه یک مرکز ایرانی که نتانیاهو مدعی آن شده بود.

سید حسن نصرالله ادامه داد: در این حمله دو نیروی حزب الله به شهادت رسیدند و ما از خون جوانانمان نخواهیم گذشت، به زودی انتقام آن ها را می گیریم و صهیونیست ها هرلحظه باید منتظر پاسخ ما باشند.

وی اضافه کرد: نتانیاهو با اعلام اینکه نیروهای سپاه قدس را هدف قرارداده می خواست خود را به عنوان قهرمان معرفی کند.

سید حسن نصر الله گفت که نتانیاهو از انتخابات پارلمانی که قرار است در شهریور برگزار شود، می‌ترسد و سرنوشت او یا نخست‌وزیری است یا زندان، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی صهیونیست‌ها را به لبه پرتگاه می‌کشاند.

وی افزود: اگر در لبنان کسی نگرانی دارد که مشکلی در صورت درگیری با صهیونیست‌ها ایجاد نشود، با آمریکایی‌ها صحبت کند تا از رژیم صهیونیستی بخواهد که ملزم و متعهد باشد.

سید حسن نصرالله ادامه داد: ما آماده‌ایم گرسنگی بکشیم ولی عزیز و با کرامت باشیم و هرگز به کسی اجازه نخواهیم داد به کرامت و وجود ما ضربه بزند و آن را تهدید کند، حزب‌الله اجازه نخواهد داد که زمان به عقب برگردد و لبنان هدف حملات صهیونیست‌ها قرار بگیرد.

وی خطاب به صهیونیست ها گفت: نتانیاهو می خواهد با خون های شما پیروز انتخابات شود، اگر نتانیاهو پیش از این با خون فلسطینی ها، لبنانی ها، سوری ها، عراقی ها و دیگر ملت های منطقه بازی می کرد، امروز برای نجات از شکست با خون صهیونیست ها بازی می کند.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به تجاوز پهپادهای رژیم صهیونیستی به جنوب بیروت گفت: آنچه شب گذشته رخ داد بسیار خطرناک بود و موضعی که گرفته می شود نیز باید در سطح حود حادثه باشد.

وی بیان کرد: پهپادی که بامداد امروز وارد آسمان حومه بیروت شد یک پهپاد نظامی بود، اولین پهپاد یک پهپاد جاسوسی بود در ارتفاع کم پرواز می کرد تا اطلاعات دقیقی از هدف مخابره کند، ما این پهپاد را سرنگون نکردیم اما برخی از جوانان قبل از سقوط این پهپاد به سمت آن سنگ پرتاب کردند.

سید حسن نصرالله گفت: حمله شب گذشته، حمله یک پهپاد انتحاری به یک هدف در حومه جنوبی بیروت بود، حمله پهپاد انتحاری که صبح امروز رخ داد، نخستین اقدام خصمانه از سال 2006 بود، این پهپاد مانند سایر پهپادهای موجود در بازار نیست و این حادثه، نقض آشکار و گسترده معادلات تعیین شده پس از تجاوز ژوئیه اسرائیل به لبنان است.

وی ادامه داد: سکوت در برابر این تجاوز، مسیر خطرناکی پیش روی لبنان می گذارد و هر ازچندگاهی پهپادهایی مشابه آن به لبنان تجاوز خواهند کرد، از این رو هرگونه سکوت در برابر این نقض باعث تکرار سناریوری عراق در لبنان می شود. پهپادها مراکز و پایگاه های الحشد الشعبی در عراق را بمباران می کنند و نتانیاهو به آن مباهات می کند.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: ما اجازه نمی دهیم چنین مسیری در لبنان باز شود و هر کاری لازم باشد برای جلوگیری از وقوع آن به کار خواهیم برد، محکومیت بین المللی این تجاوز و شکایت به شورای امنیت مسائل خوبی است اما این اقدامات برای جلوگیری از وقوع این تجاوزات کافی نیست و مانع تکرار آن نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: از این پس به پهپادهای اسرائیلی که وارد حریم لبنان می شوند به عنوان پهپاد جاسوسی نگاه نمی شود بلکه آنها را پهپادهای انتحاری به شمار می آوریم که برای ترور وارد لبنان می شوند، از اکنون به بعد با پهپادهای اسرائیلی که وارد آسمان لبنان بشوند برخورد خواهیم کرد و آنها را سرنگون می کنیم.

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت که ارتش سوریه و حزب‌الله لبنان در پیروزی عملیات آزادسازی و پاکسازی شرق لبنان و جرود عرسال نقش مهم و غیرقابل انکاری داشتند و این در حالی بود که ارتش لبنان از تحرکت ممنوع شده بود.

وی ادامه داد: امروز باید به این پیروزی افتخار کرد اگر چه که زخم حضور ترویسم در لبنان و منطقه همچنان باز بوده و التیام نیافته است.

سید حسن نصرالله به تحولات سوریه اشاره کرد و گفت: همانگونه که ارتش این کشور طی سال‌های گذشته در نبردهای خود با تروریست‌ها و دشمنان موفق و پیروز بوده، با گام‌های استوار و ثابت خود به سوی پیروزی نهایی حرکت می‌کند و استان ادلب که در اشغال تروریست‌ها است، به‌زودی به آغوش سوریه باز خواهد گشت و آزاد خواهد شد و شرق فرات نیز این گونه خواهد بود.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد که آمریکایی‌ها بنا به اطراف شخص باراک اوباما رئیس‌جمهور وقت آمریکا از تروریست‌ها در منطقه حمایت کرده‌اند و هم‌اکنون نیز به دنبال احیاء گروه تروریستی داعش هستند؛ چرا که کمیسیون‌های پارلمانی عراق به دنبال اخراج آمریکایی‌ها از این کشور هستند.

او ادامه داد: آمریکایی‌ها در زمان آغاز عملیات برای آزادسازی جرود عرسال و مناطق شرق لبنان، نه‌تنها از دولت لبنان خواستند که جلوی مشارکت ارتش این کشور در عملیات مذکور را بگیرد، بلکه از دولت خواسته بود مانع از عملیات حزب‌الله علیه تروریست‌ها شود. تصمیم دولت لبنان مبنی بر ورود به این عملیات شجاعانه بود.

سید حسن نصرالله گفت: در سالروز آزادسازی مناطق لبنان از تروریسم، باید از جمهوری اسلامی ایران و ارتش و ملت سوریه به دلیل فداکاری‌های آن‌ها و ایستادن در کنار لبنان تقدیر و تشکر کرد. سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد که اگر چه که خطر تروریسم از مرزهای لبنان دور شده ولی نباید چنان رفتار کرد که گویی خطر رفع شده است.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود آنچه که دو سال پیش در شرق لبنان و منطقه رخ داد تهدیدی بود که در پی تقسیم کشورها بود و همه اهالی روستاها و شهرهای در معرض کشتار، اخراج و اسارت بودند، نبرد مقاومت در سال‌های گذشته با هدف ممانعت از تقسیم و تجزیه کشورها صورت گرفت.

سید حسن ‌نصرالله خاطرنشان کرد که تحولات جدید در لبنان و تعرض رژیم صهیونیستی به حریم هوایی لبنان و ارسال پهپاد به درون لبنان تحول بسیار، بسیار بسیار خطرناک است.

انتهای پیام
منبع: ابنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز