تهران ۲۱.۵۱° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۳
آلومینیوم اراک 4 (6) - (5) 4 پرسپولیس

ماورایی‌ترین برد فصل با حذف مدافع عنوان قهرمانی!

ماورایی‌ترین برد فصل با حذف مدافع عنوان قهرمانی!
بعد از ماراتن 120 دقیقه‌ای و جذاب که 8 گل میان دو تیم ردوبدل شد، آلومینیوم اراک توانست در ضربات پنالتی مقابل پرسپولیس به پیروزی برسد.
کد خبر: ۷۶۲۸۱

به گزارش معاصر به نقل از  فوتبال 360، مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ایران روز گذشته با برتری مس رفسنجان در ضربات پنالتی مقابل پیکان تهران آغاز شد تا شاگردان محرم نویدکیا به عنوان نخستین تیم راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شوند و در جمع 8 تیم برتر قرار گیرند. بعد از صعود مس، طبق تصمیم مسئولان سازمان لیگ قرار بود امروز 7 مسابقه دیگر مرحله یک‌هشتم نهایی به انجام برسد که در مهم‌ترین تقابل امروز، تیم‌های آلومینیوم اراک و پرسپولیس تهران برابر هم صف‌آرایی کردند.

اراکی‌ها که در 4 بازی اخیر خود در لیگ برتر ناکام در کسب پیروزی بودند و به رتبه دهم جدول سقوط کرده بودند، به دنبال شگفتی‌سازی دوباره برابر پرسپولیس و شکست دادن این تیم بودند تا بتوانند به جمع 8 تیم برتر برسند. در آن‌سوی میدان هم سرخ‌پوشان پایتخت که با هدایت اوسمار ویرا روزهای درخشانی را پشت سر می‌گذارند، در سودای گرفتن انتقام شکست مقابل آلومینیوم در لیگ برتر بودند و تلاش‌شان بر این بود تا بتوانند در قامت مدافع عنوان قهرمانی به جمع 8 تیم برتر جام حذفی راه یابند.

ترکیب آلومینیوم اراک

مهران موسوی، بهروز نوروزی‌فرد (از دقیقه 78: شروین بزرگ)، احسان قهاری، یونس اکبرپور (از دقیقه 114: ابوالفضل قنبری)، امین جهان‌کهن (از دقیقه 78: علیرضا نقی‌زاده)، عارف حاجی‌عیدی، میلاد بدرقه (از دقیقه 78: امیر نوری)، محمدمهدی لطفی (از دقیقه 114: علی وطن‌دوست)، محمدامین کاظمیان (از دقیقه 70: رضا جبیره) و مهدی لیموچی

سرمربی: مجتبی حسینی

ترکیب پرسپولیس تهران

امیررضا رفیعی، گیورگی گولیسانی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، دانیال اسماعیلی‌فر، عبدالکریم حسن (از دقیقه 83: علی نعمتی)، مسعود ریگی، محمد خدابنده‌لو (از دقیقه 78: فرشاد فرجی)، سروش رفیعی (از دقیقه 46: وحید امیری)، مهدی ترابی (از دقیقه 59: سینا اسدبیگی)، اوستون اورونوف (از دقیقه 83: میلاد سورگی) و عیسی آل‌کثیر (از دقیقه 114: محمدمهدی احمدی)

سرمربی: اوسمار ویرا

مجتبی حسینی نسبت به دیدار قبلی تیمش برابر ذوب‌آهن اصفهان در لیگ برتر، بهروز نوروزی‌فرد را جانشین امیر نوری کرده بود و در طرف مقابل هم اوسمار ویرا تصمیم گرفت تا به محمد خدابنده‌لو به جای امید عالیشاه در ترکیب اولیه تیمش میدان بدهد تا هر دو با تغییر در ترکیب خود پا به میدان مسابقه امروز بگذارند. در فهرست امروز پرسپولیس، نام وحدت هنانوف، سعید صادقی، علیرضا بیرانوند و امید عالیشاه به چشم نمی‌آمد تا ویرا برای تغییر در ترکیب تیمش در مسابقه امروز دچار چالش باشد.

دو تیم از ساعت 18:15 در ورزشگاه مملو از جمعیت امام خمینی اراک کار خود را با قضاوت امیر عرب‌براقی آغاز کردند. بعد از آنکه دقایق ابتدایی مسابقه آرام دنبال شد، اوستون اورونوف با حرکت انفرادی خود موفق شد با شوتی پرقدرت در دقیقه 11 دروازه آلومینیوم را فرو بریزد تا گل اول مسابقه به سود شاگردان اوسمار ویرا به‌ثبت برسد؛ البته که اورونوف در موقعیتی مشکوک به خطا موفق به توپ‌گیری شد و همین مسئله اعتراض شدید اراکی‌ها را در پی داشت.

شاگردان اوسمار ویرا به نمایش مالکانه خود ادامه دادند و در نقطه مقابل، بازیکنان آلومینیوم چشم به استفاده از ضربات شروع مجدد داشتند تا بتوانند دروازه پرسپولیس را تهدید کنند. عیسی آل‌کثیر در دقیقه 24 روی یک کار تیمی زیبا و پاس اوستون اورونوف با ضربه چیپ خود دروازه آلومینیوم را باز کند تا با ثبت گل دوم، خیال سرخ‌پوشان پایتخت از کسب پیروزی در نیمه نخست آسوده شود. البته که پیش از پایان نیمه اول، عبدالکریم حسن فرصت داشت تا اختلاف را به 3 گل برساند اما تلاش او بی‌ثمر بود تا نیمه اول با برتری 2گله پرسپولیس به پایان برسد.

اراکی‌ها نیمه دوم را تهاجمی آغاز کردند و به دنبال جبران گل‌های خورده بودند اما عملکرد خوب امیررضا رفیعی در خط دروازه پرسپولیس اجازه نداد تا شاگردان مجتبی حسینی بتوانند به گل برسند. سرخ‌پوشان پایتخت در حالی به دنبال مدیریت بازی بودند که در دقیقه 70 یک فرصت خوب دیگر نصیب شاگردان حسینی شد اما بازهم رفیعی سد راه گلزنی بازیکنان آلومینیوم شد تا بازی با برتری 2گله پرسپولیسی‌ها ادامه پیدا کند. اوسمار ویرا با تعویض‌های خود به دنبال مدیریت بازی بود و در طرف مقابل، مجتبی حسینی ترکیب تیمش را تهاجمی کرد تا بلکه نتیجه بازی به سود آلومینیوم تغییر نکند.

شروین بزرگ که در نقش یار جانشین به ترکیب آلومینیوم اضافه شده بود، توانست در نقش گل‌ساز در دقیقه 85 در ترکیب تیمش بدرخشد و مهدی لیموچی با شوت والی زیبای خود دروازه پرسپولیس را باز کرد تا سریال کلین‌شیت‌های امیررضا رفیعی در خط دروازه پرسپولیس به پایان برسد و نتیجه بازی 2 بر یک شد. سرخ‌پوشان پایتخت بعد از دریافت گل، تلاش کردند تا بتوانند گل سوم را به‌ثمر برسانند اما تلاش‌شان بی‌ثمر بود و در نقطه مقابل، در واپسین دقایق حملات اراکی‌ها پردامنه‌تر شد و در دقیقه (5+90)، بزرگ روز درخشان خود را تکمیل کرد و با ضربه چرخشی و دیدنی خود دروازه پرسپولیس را فرو ریخت تا در واپسین ثانیه‌ها، بازی 2-2 شود و به وقت‌های اضافی برود.

سرخ‌پوشان پایتخت وقت‌های اضافی را تهاجمی آغاز کردند و شوت پرقدرت و زیبای سینا اسدبیگی باعث شد تا در دقیقه 94، گل سوم مسابقه به سود پرسپولیس به‌ثبت برسد. بازیکنان آلومینیوم به دنبال جبران دوباره گل خورده بودند تا بتوانند بازی را به تساوی بکشند و فرصت‌های خوبی هم نصیب شاگردان مجتبی حسینی شد اما آن‌ها در زدن ضربات نهایی بی‌دقت بودند تا نیمه اول وقت‌های اضافی با نتیجه 3 بر 2 به سود پرسپولیس به پایان برسد و سرخ‌پوشان در یک‌قدمی صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی قرار گیرند.

شاگردان حسینی در حالی در نیمه دوم وقت‌های اضافی به دنبال رسیدن به گل تساوی بودند که عیسی آل‌کثیر از اشتباه اراکی‌ها نهایت بهره را برد و توانست با توپ‌گیری در عمق خط دفاعی آلومینیوم، در موقعیت گلزنی قرار گیرد و در دقیقه 108 توپ را به تور دروازه آلومینیوم رساند تا نتیجه بازی 4 بر 2 شود. بعد از دریافت گل چهارم، بازیکنان آلومینیوم یکپارچه حمله شدند و به دنبال رسیدن به گل بودند که درخشش امیررضا رفیعی و ایستادگی خط دفاعی سرخ‌پوشان، 2 موقعیت ایده‌آل گلزنی را از سفیدوسبزپوشان گرفت.

بزرگ به عملکرد خیره‌کننده خود در ترکیب آلومینیوم ادامه داد و در دقیقه 113 روی ارسال محمدمهدی لطفی موفق به گلزنی شد تا نتیجه بازی 4 بر 3 شود و دقایق پایانی در اوج هیجان دنبال شود. بازی در دقایق پایانی، جذاب و پراتفاق پیگیری شد و بعد از خلق چند موقعیت نصفه‌ونیمه، علیرضا نقی‌زاده توانست در دقیقه (2+120) روی پاس به بیرون مهدی لیموچی برای آلومینیوم گل بزند تا در یکی از دراماتیک‌ترین بازی‌های تاریخ جام حذفی، نبرد تیم‌های آلومینیوم اراک و پرسپولیس تهران با تساوی 4-4 در 120 دقیقه به پایان برسد و به ضربات پنالتی برود.

محمدحسین کنعانی‌زادگان پشت اولین ضربه پنالتی قرار گرفت که خلاف جهت احمد گوهری توپ را تبدیل به گل کرد. در طرف مقابل، امیر نوری ضربه اول پنالتی آلومینیوم اراک را زد که ضربه او به تیرک افقی دروازه پرسپولیس برخورد کرد و از دست رفت. علی نعمتی دومین ضربه پنالتی سرخ‌پوشان را به خوبی زد و با وجود آنکه گوهری مسیر توپ را درست تشخیص داد اما ضربه نعمتی به گل تبدیل شد. مهران موسوی توانست اولین گل اراکی‌ها در ضربات پنالتی بزند و دور از دستان امیررضا رفیعی توپ را به تور دروازه سرخ‌پوشان دوخت.  

دانیال اسماعیلی‌فر زننده سومین پنالتی پرسپولیس بود که احمد گوهری موفق به مهار ضربه اسماعیلی‌فر شد و در آن‌سوی میدان، مهدی لیموچی ضربه پنالتی خود را به گل تبدیل کرد تا در پایان ضربات پنالتی سوم 2 تیم، نتیجه مسابقه 2-2 مساوی شود. سینا اسدبیگی پشت چهارمین ضربه پنالتی سرخ‌پوشان پایتخت ایستاد که با وجود آنکه گوهری مسیر توپ را به خوبی تشخیص داد، ضربه اسدبیگی به گل تبدیل شد. عارف حاجی‌عیدی هم برخلاف جهت حرکت امیررضا رفیعی ضربه پنالتی خود را به گل تبدیل کرد تا نتیجه مسابقه در ضربات پنالتی 3-3 مساوی شود.

گیورگی گولسیانی توپ را برای زدن پنجمین ضربه پنالتی پرسپولیس در اختیار گرفت و توانست برخلاف جهت حرکت گوهری توپ را به تور دروازه آلومینیوم برساند. رضا جبیره پشت ضربه پنجمین پنالتی اراکی‌ها ایستاد و او هم توانست ضربه گل خود را به گل تبدیل کند تا کار به ضربه ششم پنالتی کشیده شود. فرشاد فرجی ششمین ضربه سرخ‌پوشان را وارد دروازه آلومینیوم کرد و علی وطن‌دوست هم برای اراکی‌ها گل زد تا ماراتن پنالتی‌ها جذاب و نفسگیر دنبال شود.

وحید امیری زننده هفتمین پنالتی پرسپولیس بود که ضربه ستاره چپ‌پای سرخ‌پوشان را احمد گوهری مهار کرد تا اراکی‌ها در یک‌قدمی کسب پیروزی قرار گیرند. علیرضا نقی‌زاده ضربه پنالتی هفتم آلومینیوم را به گل تبدیل کرد تا در پایان یک ماراتن جذاب، سفیدوسبزپوشان بتوانند با نتیجه 6 بر 5 مقابل پرسپولیس به پیروزی برسند و مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌ها را از گردونه مسابقات حذف کردند. جالب آنکه دیگر باخت پرسپولیس با هدایت اوسمار ویرا هم مقابل آلومینیوم اراک در لیگ برتر بود تا همچنان این تیم اراکی، کابوس بزرگ سرخ‌پوشان در فوتبال ایران باشد!

صعود مقتدرانه گل‌گهر و هوادار و برد دراماتیک چادرملو

گل‌گهر سیرجان که در لیگ برتر روزهای پرنوسانی را پشت سر می‌گذارد، امروز در شیراز میهمان فجرسپاسی بود. شاگردان مارینوس اوزونیدیس نمایش درخشانی را از خود در جدال با فجرسپاسی به جای گذاشتند و در روز درخشش روبرتو تورس و در حالی‌که ستاره اسپانیایی یک‌بار موفق به گلزنی شد و 2 بار هم در نقش گل‌ساز درخشید، سرمه‌ای‌پوشان سیرجانی موفق شدند با نتیجه 3 بر صفر به پیروزی برسند. سعید سحرخیزان و مسعود زائرکاظمین دیگر گلزنان گل‌گهر در مسابقه امروز بودند.

هوادار تهران هم که امروز در خانه میزبان مس سونگون ورزقان بود، با گلزنی داریوش شجاعیان، بابک مرادی و محمدعلی عبداللهی توانست با نتیجه 3 بر یک برابر مس سونگون ورزقان به پیروزی برسد و به جمع 8 تیم برتر جام حذفی راه یافت. جالب آنکه تک گل مس سونگون را هم صائب محبی، بازیکن هوادار به اشتباه وارد دروازه خودی کرد. نبرد تیم‌های دسته اولی مس کرمان و چادرملو اردکان هم بعد از تساوی 1-1 در وقت قانونی، با نتیجه 5 بر 3 در ضربات پنالتی به سود چادرملو به پایان رسید تا شاگردان سعید اخباری بتوانند برای نخستین‌بار به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کنند. در ادامه دیدارهای مرحله یک‌هشتم نهایی، از ساعتی پیش نبرد تیم‌های تراکتور تبریز - ذوب‌آهن اصفهان، ملوان بندرانزلی - سایپا تهران و استقلال ملاثانی - سپاهان اصفهان در جریان است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز