تهران ۱۳.۸۵° كمينه ۱۳.۷۳°  بیشینه ۱۳.۹۹°
کد خبر: ۱۰۹۷۴
۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
نمایش بهتر رنگها ؛

ساخت نمایشگری با فناوری جدید «مینی ال ای دی» در چین

شرکت چینی «بی او ای» مشغول توسعه نمایشگری ۲۷ اینچی با فناوری «مینی ال ای دی» است. این فناوری دارای نسبت کنتراست بیشتری است و رنگ ها را بهتر نشان می دهد.

ساخت نمایشگری با فناوری جدید «مینی ال ای دی» در چین

اخبار معاصر: به گزارش گیزموچاینا، کارشناسان صنعت فناوری معتقدند فناوری «مینی ال ای دی» (Mini- LED) نسل آینده تکنولوژی نمایشگر است. به همین دلیل بسیاری از کارشناسان در سراسر چین روی توسعه آن تمرکز کرده اند. شرکت چینی BOE نیز مشغول توسعه یک نمایشگر ۲۷ اینچی با وضوح ۴K و فناوری مینی ال ای دی است.

به گفته محققان در مقایسه با پنل های ال سی دی که در آنها از ال ای دی های معمولی استفاده شده، این فناوری نسبت کنتراست بیشتری دارد. نسبت کنتراست یکی از مشخصات نمایشگر است که در حقیقت نسبت روشنایی درخشان‌ترین رنگ (سفید) به روشنایی تاریک‌ترین رنگ (سیاه) قابل تولید به وسیله صفحه نمایش را نشان می دهد. به عبارت دیگر این فناوری رنگ ها را بهتر نشان می دهد.

 با توجه به آنکه سامسونگ و ال جی از بازار تولید ال سی دی خارج شده اند و بقیه تولیدکنندگان نیز روی فناوری ال ای دی تمرکز می کنند، شرکت های چینی به دنبال راهی برای احیای صنعت تولید نمایشگر هستند و به همین دلیل به فناوری مینی ال ای دی روی آورده اند.

انتهای پیام
گزارش خطا
ارسال نظر