تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۲.۹۹°

۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰
اسنودن:

آمریکا عامل جنگ‌های متعدد و مصیبت در جهان است

کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و مشاور پیشین آژانس امنیت ملی این کشور در سخنانی آمریکا را عامل جنگ‌های متعدد و مصیبت در جهان دانست.
کد خبر: ۱۲۹۹
اخبار معاصر: ادوراد اسنودن، کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و مشاور پیشین آژانس امنیت ملی این کشور، برنده جایزه آزادی بیان نروژ موسوم به بیورنسون شد. او که به اتهام جاسوسی از سوی آمریکا تحت تعقیب است، از ترس دستگیری و استرداد به کشورش، نتوانست مستقیما در مراسم اعطا جایزه شرکت کند.

به گزارش یورونیوز، اسنودن که از راه دور و از طریق ویدئو کنفرانس در مراسم اهدا جایزه خود شرکت کرده بود، گفت: «ما از آزادی بیان سخن می گوییم و با خود می اندیشیم افشاگری در مورد نظارت های گسترده در سال های اخیر چه معنایی دارد. افشاگری نه فقط درباره شنودها، بلکه درباره دموکراسی بود. درباره حاکمیت و مردم بود.»

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت که وقتی ما به آزادی بیان در چارچوب افشاگری‌های سال‌های اخیر فکر می‌کنیم خیلی‌ها می‌گویند این افشاگری‌ها انگیزه ضد آمریکایی دارد، اینطور نیست من عاشق کشورم هستم، من در ارتش کشورم ثبت نام کردم اما بعد دیدم همین ارتش درباره دلایل حمله به عراق با مردم آمریکا و جهان صادق نیست و این مسئله باعث جنگ‌های متعدد و مصیبت در جهان شده است.

ادوارد اسنودن از سال 2013 که اطلاعات مهمی را در مورد شنود امنیتی گسترده دولت آمریکا از شهروندان فاش کرد، تحت تعقیب این کشور بوده و هم اکنون موقتا به عنوان پناهنده در روسیه زندگی می کند.

سند فوق سری که در آن سال توسط اسنودن در اختیار روزنامه گاردین قرار گرفت، نشان می دهد که سازمان امنیت ملی ایالات متحده آمریکا این اختیار قانونی را داشته تا بدون نیاز به حکم قضایی، اقدام به جاسوسی از ایمیل ها، مکالمات تلفنی و پیامک‌های شهروندان آمریکایی کند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز