تهران ۲۶.۷۳° كمينه ۲۶.۵۱°  بیشینه ۲۶.۹۹°
۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵

روستاهای در معرض خطر شناسایی شدند

در مراسمی که با حضور رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور و رئیس پژوهشکده سوانح طبیعی و رئیس کرسی یونسکو در مدیریت بلایای طبیعی ، برگزار شد، تفاهم نامه همکاری میان پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور با پژوهشکده سوانح طبیعی امضا شد.
کد خبر: ۱۴۶۵۴
به گزارش معاصر و به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، در مراسمی که با حضور مهدی رهنما رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور و سید امیر حسین گرکانی رئیس پژوهشکده سوانح طبیعی و رئیس کرسی یونسکو در مدیریت بلایای طبیعی ، برگزار شد، تفاهم نامه همکاری میان پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور با پژوهشکده سوانح طبیعی امضا شد.

* پیگیری سامانه مدل سازی و پیش بینی کیفیت هوا برای 10 کلان شهر

در ابتدای این دیدار مهدی رهنما به معرفی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور پرداخت و توضیحاتی در خصوص فعالیت‌های این پژوهشگاه، همکاری آموزشی با مراکز آموزش عالی و مشارکت با دستگاه‌های اجرایی مرتبط در اجرای پروژه‌های مطالعاتی و عملیاتی در زمینه‌های مرتبط با علوم هواشناسی ارائه کرد.

وی افزود: پژوهشگاه هواشناسی در خصوص طراحی و توسعه سامانه های هشدار سریع مخاطرات جوی نظیر سیل، گردوخاک، رعدوبرق، تگرگ، بهمن و یخبندان در حال فعالیت است.

رهنما اضافه کرد: در بحث آلودگی هوا هم کارهای مناسبی صورت پذیرفته که می توان به پروژه ای تحت عنوان «سامانه مدل سازی و پیش بینی کیفیت هوا برای 10 کلان شهر» که در حال اجرا است و به زودی به مرحله بهره برداری در می آید اشاره کرد.

رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور در پایان گفت: پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور بر اساس رسالت پژوهشی و کارنامه اجرایی که دارد آماده همکاری و تبادل نظر با سازمان های دولتی از جمله وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و پژوهشکده سوانح طبیعی است.

* شناسایی روستاهای در معرض خطر کشور طبق 8 اولویت بندی مخاطراتی

بنابراین گزارش در ادامه این جلسه، رئیس پژوهشکده سوانح طبیعی اظهار داشت: پژوهشکده سوانح طبیعی شامل 5 گروه پژوهشی که دارای امکاناتی نظیر نشریه علمی، مرکز رشد و یک اندیشکده است که همه فعالیت‌های پژوهشی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به این پژوهشکده ارجاع داده می شود.

گرکانی افزود: پروژه ای تحت عنوان «شناسایی روستاهای در معرض خطر کشور طبق 8 اولویت بندی مخاطراتی» در دست اقدام داریم که از پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور درخواست همکاری مشترک در این پروژه داریم که امیدواریم  بتوانیم همکاری های مثمر ثمری داشته باشیم .      

در پایان این نشست، به منظور ایجاد و گسترش همکاری های علمی، آموزشی و پژوهشی و با هدف بهره گیری از ظرفیت ها، امکانات و توانمندی های علمی، تخصصی، مشورتی، تجهیزاتی و کتابخانه ای مشترک، تفاهم نامه ایی با موضوع همکاری در حوزه های مدیریت سوانح، مخاطرات محیطی، اقلیم، سنجش از دور و GIS، توسعه سامانه های کاربردی و سایر موضوعات بین طرفین امضا و مبادله شد.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز