تهران ۳۵.۶۷° كمينه ۳۵.۴°  بیشینه ۳۶.۷۹°
۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان؛

5000 زن سرپرست خانوار در بهزیستی زنجان

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان گفت: در حال حاضر نزدیک به 5 هزار زن سرپرست خانوار و بدسرپرست تحت حمایت بهزیستی هستند که از خدماتی چون ودیعه مسکن، مستمری، پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان و ... بهره مند هستند.
کد خبر: ۱۵۳۴۴
 بهزیستی زنجانبه گزارش پایگاه خبری معاصر، سلمان حسینی در زنجان اظهار کرد: پایش پرونده‌‌های دفتر توانمندسازی خانواده و زنان استان زنجان از آذر ماه سال 99 با هدف پایش نزدیک به هزار جلد پرونده خانوارهای جدیدالورود به انضمام خانواده‌های دارای فرزند چندقلوی معیشت بگیر که از سال 97 تحت پوشش سازمان قرار گرفته‌اندآغاز شده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه تاکنون 90 درصد پرونده‌های واجد شرایط پایش شده‌اند و مابقی پرونده‌ها در حال پایش است، افزود: برنامه پایش پرونده‌های اجتماعی به منظور ارتقا و جهت‌دار کردن خدمات مددکاری و مشاوره‌ای و ساماندهی فعالیت‌های مددکاران در راستای توانمندسازی و حمایت خدمت گیرندگان اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: پایش پرونده‌های اجتماعی خدمت‌گیرندگان با محوریت پرونده خانواده‌های تحت پوشش و پرونده گروه‌های همیار، صورت می‌گیرد.

حسینی با اشاره به ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی گفت: در حال حاضر نزدیک به 5 هزار زن سرپرست خانوار و بدسرپرست تحت حمایت بهزیستی هستند که از خدماتی چون ودیعه مسکن، مستمری،  پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان و دانشجویان عضو خانواده‌های تحت حمایت، پرداخت حق بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار روستایی و عشایر را می‌توان به عنوان دیگر خدمات ارائه شده این سازمان نام برد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه یکی از مهمترین مراحل موفقیت یک برنامه، میزان اثر بخشی و دستیابی آن برنامه به اهداف از پیش تعیین شده است، اظهار کرد: این برنامه برای همه فعالیت‌ها و خدمات از جمله فعالیت‌های مددکاری در رابطه با خانواده‌های خدمت گیرنده و پرونده‌های اجتماعی آنان صورت می‌گیرد.

وی هدف از پایش پرونده‌ها را ساماندهی فعالیت‌های  مددکاران در راستای توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت عنوان کرد و افزود: تحقق خروج حداقل 10 درصدی خانواده‌های مورد حمایت، ارزیابی، ارتقا و جهت‌دار کردن خدمات مددکاران اجتماعی، شناسایی و رفع نواقص و چالش‌های موجود و بهبود کیفیت طرح‌های در حال اجرا، بررسی میزان اثر بخشی طرح‌ها و برنامه‌های در حال اجرای دفتر توانمندسازی خانواده و زنان از دیگر اهداف اجرای این برنامه است.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز