تهران ۱۴.۹۹° كمينه ۱۴.۹۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶
از ۱۳ تا ۲۴ بهمن ماه در مرز ارمنستان

مانور نظامی مشترک آنکارا و باکو برگزار می شود

مقام‌های ترکیه از تدارک برای برگزاری «جامع‌ترین رزمایش‌های نظامی زمستانه» در این کشور با حضور نظامیان جمهوری آذربایجان از ۱۳ تا ۲۴ بهمن ماه خبر دادند.
کد خبر: ۱۵۸۹۵
به گزارش پایگاه خبری معاصر و به نقل از روزنامه «دیلی صاباح»،  ارتش ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور در حال آماده شدن به منظور برگزاری یک رزمایش نظامی زمستانه در استان «قارص» است.

قرار است در رزمایش «زمستان ۲۰۲۱» در استان قارص ترکیه که هم مرز با ارمنستان است، نظامیان جمهوری آذربایجان هم شرکت کنند.

طبق اعلام مقام‌های ارتش ترکیه، لشگرهای زرهی، تانک، توپخانه، تیم‌های تک تیرانداز، فرماندهی نیروهای ویژه، بالگردها و کماندوها در این رزمایش از اول تا دوازدهم فوریه (۱۳ تا ۲۴ بهمن) مشارکت می‌کنند.

بنا بر اعلام آنکارا، تمرکز این رزمایش روی توانمندی عملیاتی ارتش‌های دو کشور در شرایط آب و هوایی سخت زمستان است و ترکیه و جمهوری آذربایجان همچنین حملات زمینی، هوایی، بمباران، عملیات هوایی و پشتیبانی لجستیکی را تمرین می‌کنند.

تدارک ترکیه و جمهوری آذربایجان برای برگزاری رزمایش نظامی مشترک در مرز ارمنستان در شرایطی انجام شده که رایزنی‌های مقام‌های کشورهای دخیل درباره آتش‌بس درگیری‌های بر سر منطقه قره باغ کوهستانی ادامه دارد.

ترکیه طی درگیری‌های  جمهوری آذربایجان و ارمنستان، حمایت خود را از باکو اعلام کرده و مقام‌های ارمنستان هم بارها گفته بودند که نیروهای نظامی ترکیه در جنگ اخیر بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی حضور مستقیم داشت اما باکو و آنکارا این موضوع را رد کرده‌اند.

به دنبال توافق چندی قبل سه جانبه سران روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان درگیری‌ها بر سر قره‌باغ کوهستانی متوقف و روند اجرای توافق ۱۰ بندی سران برای توقف جنگ بر سر این منطقه آغاز شده است
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز