تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
به مناسبت سیصدمین سالگرد پادشاه ایراکلی دوم در گرجستان

«پادشاه ایراکلی» منتشر شد

آرشیو ملی وزارت دادگستری گرجستان آلبوم - کتابی با عنوان «پادشاه ایراکلی» را به مناسبت سیصدمین سالگرد پادشاه ایراکلی دوم منتشر کرده است.
کد خبر: ۱۷۲۲۷
«پادشاه ایراکلی» منتشر شدبه گزارش پایگاه خبری معاصر و به نقل از رایزنی فرهنگی کشورمان در گرجستان، آرشیو ملی وزارت دادگستری گرجستان آلبوم - کتابی با عنوان «پادشاه ایراکلی» را به مناسبت سیصدمین سالگرد پادشاه ایراکلی دوم منتشر کرده است.

ایراکلی دوم، یک پادشاه گرجی از خاندان باگراتیون بود که از ۱۷۴۴ تا ۱۷۶۲ به عنوان پادشاه کاختی و از ۱۷۶۲ تا ۱۷۹۸ به عنوان کارتلی و کاختی سلطنت می‌کرد. این کتاب به بازتاب زندگی نظامی- سیاسی و شخصی پادشاه برجسته گرجستان قرن هجدهم می‌پردازد و اطلاعات بسیار جالبی را در مورد وی در اختیار خواننده قرار می‌دهد. اسناد متعددی که در این کتاب فرصت نشر پیدا کرده پیشتر در هیچ منبعی منتشر نشده بودند. به عبارتی در این کتاب از طریق مطالب تصویری زندگی و کار چند وجهی پادشاه ایراکلی دوم برای مخاطبان روایت می‌شود.

این کتاب شامل اسناد تاریخی، دست نوشته‌ها، نامه‌های شخصی، پرتره‌های پادشاه و اعضای خانواده‌اش است که در آرشیو ملی گرجستان حفظ شده‌اند. بخش دیگری از کتاب تصاویر وسایل شخصی پادشاه ایراکلی است که در مؤسسات مختلف بایگانی و موزه‌ها و… حفظ شده‌اند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز